2022. március 18. | 10:43

Az olasz luxusmárka is beáll a sorba: 2030-tól kizárólag elektromos autókat fognak gyártani.

Az elektromos átállás valamennyi autógyártó hosszabb távú túlélését jelenti, ám a vásárlói igények rohamos változásának hatására mintha még egy lapáttal rátennének az autógyártók a folyamat felgyorsítására. Így tesz a Maserati is, a tervek szerint 2030-tól kizárólag tisztán elektromos autókat fog gyártani.

Ezt nemrégiben Davide Grasso, a márka vezérigazgatója jelentette ki egy interjúban, aki elmondta, hogy ez a lépés lehet a Maserati túlélésének kulcsa. A 2023-ban bemutatkozó új generációs GranTurismo és GranCabrio, valamint a teljesen új Grecale közepes méretű szabadidő-autó lesznek az utolsó típusok a márka portfóliójában, amelyek kapnak hagyományos hajtásláncot is. Ellenben a 2025-ben érkező új Levante és Quattroporte már tisztán elektromos modellek lehetnek.

Természetesen a jövőre bemutatkozó modellekből is készülnek tisztán elektromos kivitelek. Elsőként a GranTurismo Folgore jön, amelyet felvérteznek a Formula E sorozatban kikísérletezett csúcstechnológiával. Az 1200 lóerős csúcsteljesítményével állítólag 3 másodperc alatt teljesíti majd a 0-100-at, végsebessége pedig eléri a 300 km/órát is.

Maserati MC20
MC20 (Forrás: Maserati)

A 3,0 literes, V6-os motorral szerelt, 630 lóerős MC20 szupersportautó sem ússza meg az átalakulást, 2025-ben kap egy elektromos „Folgore-kivitelt”. A Ghibli, az olaszok közepes méretű szedánja hamarosan befejezi a pályafutását, nem kap utódot, mert a célközönsége a szabadidő-autók irányába fordult.

A nagyfokú villanyosítási tervekkel a Maserati igyekszik követni közvetlen riválisa, a Bentley vízióját, amely 2030-tól szintén tisztán elektromos márkává szándékozik válni. Ezzel szemben a Ferrari, az Aston Martin vagy éppen a Lamborghini nem osztják ezt az irányt, és szeretnék minél tovább életben tartani a belső égésű motorokat.

Ha érdekelnek a V8-as Maseratik, ezt a bemutatót se hagyd ki!