2022. február 11. | 09:15

Igazán impozáns kollekcióval rendelkezik a legendás színész.

Clint Eastwood egy valódi ikon, az Oscar- és Golden Globe-díjas filmrendezőt (aki nem mellesleg színészlegendának is számít) a mai napig nagy tisztelet övezi Hollywoodban, köszönhetően a showbizniszben eltöltött több évtizedes pályafutásának. Eastwood a ’70-es és ’80-as években a férfiasság etalonja volt, amiben az is közrejátszott, hogy fiatal korától kezdve nagy rajongással tekintett a különleges kocsikra, az autógyűjteménye egészen lenyűgöző. Következzenek most azok a járművek, amelyeket egykor, esetleg még ma is birtokol Eastwood.

Austin Healey 100M (1955)

Az Austin Healey új sportkocsija kultikus státuszra tett szert az 1950-es évek elején. Donald Healey az autó végsebessége miatt 100-asnak nevezte el a modellt, de ez nem tartotta vissza a cégét attól, hogy 1955-ben bemutasson egy nagy teljesítményű változatot. A 100M merevebb felfüggesztéssel rendelkezett, és 110 lóerős teljesítményt produkált.

Ez a fotó 1958-ban készült, Eastwood akkor még nem számított olyan nagy névnek a filmiparban, egy évvel később viszont már egész Amerika felfigyelt rá: 1959-ben a Rawhide (Marhabőr) című sokrészes televíziós sorozatban bizonyíthatta tehetségét, ő pedig élt is a sansszal.

Ferrari 308 GTB (1978)

Az 1975-ös Párizsi Autószalonon bemutatott 308 GTB-t a legendás Pininfarina tervezte, és egy V8-as motorral volt szerelve. Ez a sportkocsi nem összetévesztendő azzal a Ferrari 308 GTS-sel, amelyet Tom Selleck vezetett néhány évvel később a Magnum P.I. című tévésorozatban.

Ferrari 365 GT4 Berlinetta Boxer (1974)

A „BB” gyártása 1973 és 1984 között folyt Olaszországban, az orrmotoros Daytonát váltotta. A Boxert Leonardo Fioravanti tervezte, és ez volt az első középmotoros utcai autó, amely engedélyt kapott a Ferrari név és az ágaskodó lovat mintázó logó használatára. Eastwood imádta a kocsit, a tető kivételével, az nem tetszett neki, ezért 1978-ban az eltávolítása mellett döntött.

GMC Typhoon (1992)

Néhány évvel ezelőtt Jimmy Fallon The Tonight Show című műsorában Eastwood azt mondta, hogy egy GMC Typhoon-t vezet, amit már rég nem is gyártanak. A Typhoon 29 évvel ezelőtt, 1992-ben jelent meg a piacon, és egy 4,3 literes, V6-os motorral rendelkezett, a városi terepjáró álló helyzetből indulva 5,3 másodperc alatt gyorsult fel 100 km/órára. Mindössze 4697 darab készült belőle. Érdekesség, hogy a Typhoon modellnek volt egy pickup kivitele (Syclone), amelyet Jeremy Clarkson is tesztelt a régi Top Gear egyik epizódjában.

Gran Torino Sport (1972)

Eastwood 78 éves volt, amikor belevágott egy érdekes projektbe: főszereplője és rendezője lett annak a filmnek, amelynek a címében egy autó szerepel. A Gran Torino egy mogorva, rasszista fehér fickóról szól, aki összebarátkozik az ázsiai szomszédjaival egy bandák közötti rivalizálásról és megváltásról szóló történetben (aki nem látta a filmet, az pótolja, nagyon jó alkotás – a szerk.).

A filmben látható 1972-es Gran Torino a főhős büszkesége és szeme fénye. Nevét az „olasz Detroitnak” tartott Torino városáról kapta. A Gran Torino forgatásának megkezdése előtt Eastwood produkciós cége egy klasszikus autókereskedőn keresztül jutott hozzá az autóhoz, amit aztán a Warner Bros. újított fel. Amikor a filmet leforgatták, Eastwood megvásárolta és a gyűjteményébe tette a kocsit.

Jaguar XK150 roadster (1960)

A színészlegenda az Austin Healey után egy másik klasszikus brit roadsterre, a Jaguar XK150-re váltott. A márka 9385 darab XK150-et gyártott 1957 és 1961 között, a 220 lóerős kocsi a Jaguar eredeti XK-családjának volt az utolsó tagja. Eastwood annyira beleszeretett az autóba, hogy szerepet adott neki az első általa rendezett filmben, a Játszd le nekem a Mistyt!-ben (Play Misty for Me).

Pontiac Special Edition Trans-Am (1977)

1974-ben Eastwood Jeff Bridges oldalán szerepelt a Villám és Fürgeláb (Thunderbolt and Lightfoot) című road movie-ban. A filmben szereplő fehér 1973-as Pontiac Trans-Am 455-ös valójában Eastwoodé volt, és a pletykák szerint a mai napig nem adott túl rajta. A híresség később vett egy másik Trans-Am-et is - egy Special Editiont, amely az 1977-ben bemutatott Smokey és a bandita (Smokey And The Bandit) című alkotásban szereplő autó alapján készült.

A Trans-Am egy 6,6 literes motorral rendelkezett, amely 300 lóerőt teljesített, és a Special Edition egy „Firebird” matricát is kapott, ami a motorháztetőn látható. Hogy Eastwood azért vette-e meg, mert tetszett neki, vagy azért, hogy támogassa a cimboráját, Burt Reynoldsot (a Smokey sztárját), azt nem tudni.