2020. július 28. | 12:08

Úgy, hogy közben a praktikum is megmarad. Legalábbis ezt állítja Gilles Vidal, a francia márka dizájnrészlegének főnöke.

A 2016-ban bemutatott, PSA EMP2-es platformra épülő második generációs Peugeot 5008-as még egyáltalán nem számít egy idős modellnek, az autós világ (és bizonyára a vásárlók is) még csak a faceliftre várnak, de a márka tervezőrészlegének főnöke már most a következő generációról beszél.

Állítja, hogy a mezőnybe egyébként sem beleszürkülő formáiról híres márka új városi crossovere minden eddiginél szebb, különlegesebb és kívánatosabb lesz. Megjegyzem, hogy az új modell megérkezése valamikor 2022 tájékán esedékes csak, de persze abban semmi meglepő nincs, hogy a tervezőasztalon évekre előre dolgoznak egy márkánál.

Ugye az 5008-as egy családi kisbuszból (első generáció) alakult át mostanra szabadidő-autóvá (második generáció), amely egyszerre próbál megfelelni a magasított autók divatjának és próbál praktikus, jó térkihasználású autó maradni. Ez nem egyszerű, főleg úgy nem, hogy közben az autó szép is akar lenni. Nem véletlenül éri gyakran az a kritika ezeket az autókat, hogy nem mutatnak elég jól.

Bezzeg a magasított kupék jól néznek ki, de hát esetükben a helykínálat nem tökéletes. A szép formát általában a csomagtér és a hátsó fejtér sínyli meg. Valamit valamiért ugye. Nos, a Peugeot 5008 harmadik generációja pont ezt a kompromisszumot nem kívánja megkötni, úgy marad praktikus a nagycsaládosok számára is életképes alternatíva, hogy közben a dizájnos autókra vágyó fiatalok se fordulnak majd el tőle.

Legalábbis ez a koncepció. Hogy pontosan milyen lesz, hogy hozzák össze a franciák a szexi megjelenést a praktikummal és helykínálattal, nem tudni. A gyár még semmilyen látványtervet, rajzot vagy számítógépes grafikát nem tett közzé. 2022-ig még sokat fordulhat a világ, az is lehet, hogy addigra az emberek a szabadidő-autók helyett inkább kombikat választanak majd és az új 5008 abba az irányba indul el. Na, ez a forgatókönyv biztosan nem valósul meg.