2019. január 16. | 17:28

Sikerrel zárult a 2018-as év a BMW számára, ugyanis az azelőtti évhez viszonyítva 16 százalékkal több, összesen 3 140 darabot értékesítettek.

A BMW típusok mellett a MINI márkajelzéssel ellátott járművek sem szerepeltek rosszul a listán, 2017-hez képest ugyanis 267 darab kelt el belőlük, ami 19 százalékos növekedést eredményezett a 2018-as évben.

"A modellek az egyes kategóriákban egyaránt jól szerepeltek, a vezetők hasonló eredményeket várnak a 2019-es évtől is. Ami az idei évben is hasonló sikert hozhat a vállalat számára az nem más, minthogy a feltörekvő kategóriákban rengeteg újdonsággal készülnek: ott van például a vadonatúj, hétüléses BMW X7, valamint az első, tisztán elektromos meghajtású MINI." - idézi az MTI Massimiliano Di Silvestre-t, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatóját.

A riválisok közül is a stabil második helyet sikerült elérniük a prémium szegmensben a Mercedes után. A magyarországi BMW kereskedések száma országos szinten 15-re bővült, a MINI márkakereskedéseké pedig 5-re, 2018-ban. Elektromos és plug-in hibrid modelljeivel is megdöntötte saját rekordját a tavalyi évben a gyártó. Összesen 160 „i” jelzéssel ellátott modellt adtak el az országban, amik közül is 149 darabot a BMW i3 tett ki, a maradék 11 példány a hibrid i8-ast jelenti.

A BMW eladásait tekintve nem csak Magyarországon, hanem világszerte rekordot döntött a márka, hiszen globálisan 2 490 664 autó talált gazdára. A cég a tavalyi rekordjait is megdöntötte, ezzel eddigi legkimagaslóbb értékesítési évének a 2018-as évet tudhatja be.

Az ügyvezető kiemelte, hogy elektromos és hibrid hajtáslánccal rendelkező autóikból tavaly összesen 142 617 darabot értékesítettek, amely 38,4 százalékos bővülés az azelőtti évhez képest.

A bajor gyártó tervei szerint a márka éves értékesítésének 15-25 százalékát teszik majd ki az elektromos és hibrid autók 2025-ben, ez mintegy 500 ezer ilyen meghajtású járművet jelent.