2019. április 04. | 14:37

Az amerikai autógyártó fel szerette volna húzni Focus és Fiesta bestseller modelljeinek teljesítményét, ám mindezt nem nagyobb lökettérfogatú motorok beszerelésével képzelte el

A Ford is elköteleződni látszik a környezettudatosság irányába, 2020-tól kezdődően hibrid technológiákkal látja el rögtön két modelljét is! Az év elején tett bejelentésük szerint az újgenerációs Focus bemutatását követően minden friss modell hibrid rásegítést kap majd, illetve a már meglévő palettát is megpiszkálják e téren. A korábbi típusok esetében a plug-in, a mild és a full hibrid rendszerek egyaránt megrendelhetők lesznek.

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

A fejlesztők teljes mértékben meg vannak győződve arról, hogy miközben a hibrid rendszer az üzemanyag-felhasználás csökkenését eredményezi és eközben pénzt is takarít meg használójának, az egyedülállóan szórakoztató Focus és Fiesta vezetési élmény nem tűnik el a süllyesztőbe. Sőt, mivel a korábbinál ezúttal még több erő áll rendelkezésre, a 155 lóerős csúcsteljesítmény igazán örvendeztető tud majd lenni!

A Ford Fiesta és Focus modellek esetében mild hibrid meghajtásról lesz szó, vagyis a normál generátort egy szíjhajtású, integrált generátor (BISG) váltja fel, amely elektromotorként is funkcionál, miközben kooperál az 1,0 literes háromhengeres EcoBoost belsőégésű egységgel. A rendszer tehát a hagyományos esetben fékezéskor elveszett energiát nyeri vissza és továbbítja a 48 V-os, léghűtésű akkupakkhoz, a töltés végett. A BISG továbbá lehetővé tette, hogy a mérnökök alacsonyabbra vegyék az 1.0 literes EcoBoost motor sűrítési arányát, a motortérbe nagyobb turbó került, ezzel kiegészülve a teljesítmény is nőtt.

Jelenleg az 1,0 literes blokk 85 és 140 lóerő közti teljesítményt ad le attól függően, hogy melyik modellbe lett szerelve. Ehhez képest a jövendő 155 ló már egy igazán kifogásolhatatlan teljesítmény lesz. Az autógyártó elárulta, hogy igyekszik megcélozni a 125 lóerős Ford Focus 106 g/km-es károsanyag-kibocsátási eredményét.

Többek között a Tourneo és Transit modellek is megkapják a 48 V-os lítiumion csomagot, mely azt is lehetővé teszi, hogy a Start-Stop technológia a további üzemanyag-takarékosság érdekében még több helyzetben működhessen.