2019. március 14. | 15:25

A Mercedes-AMG bejelentette, hogy minden modelljükből elérhetővé teszik 2020-ra a plug-in hibrid verziót is

Úgy néz ki, a Mercedes-AMG-k mindegyike a jövőben plug-in hibrid hajtásláncot kap, ami a Mercedes-Benz elektromos rendszerének egy fejlesztett változata lesz. A lépés illeszkedik a cég stratégiájába, miszerint drasztikusan csökkenteni kell a szén-dioxid kibocsátást. Az első plug-in hibrid Mercedes-AMG-k 2020-ra várhatóak.

A Mercedes-AMG jelenleg is kínál hibrid hajtású modelleket, mint például a CLS 53 és az E53, de ezekben a 48V-os rendszerről működő kisegítő motor csupán 22 lóerőt biztosít. Ez azonban a jövőben kevés lesz ahhoz, hogy a kibocsátási-normákat teljesíteni tudják.

„Az összes AMG jármű elérhető lesz a jövőben opcionálisan plug-in hibridként. – mondta Frank Overmeyer, a Mercedes károsanyag-kibocsátásért felelős vezetője. – A mild-hibrid nem jó stratégia az AMG számára, mert a károsanyag megtakarítás túl kevés.”

A Mercedes jelenleg a C-osztályból, E-osztályból, S-osztályból kínál plug-in hibrideket és hamarosan a GLC és GLE modellekből is kaphatóak lesznek a konnektoros hibrid változatok. A Mercedesék 2020-ig 20 különböző plug-in hibrid modellt akarnak piacra dobni, köztük az A-osztállyal, ami már kifejezetten kompakt autók számára fejlesztett plug-in rendszerrel lesz ellátva.

Ezek már a Mercedes 3. generációs plug-in hibrid rendszerével lesznek felszerelve, ahol az elektromos motor 121 lóerőt és 440 Nm nyomatékot biztosít, valamint 50 km teljesen elektromos üzemmódot tesz lehetővé. Emellett a továbbfejlesztett S-osztályon is dolgoznak, ami 2020-ban érkezik a piacra és 100 km-es tisztán elektromos hatótávot ígér.

A Mercedes-AMG modellek a nagy valószínűséggel a Mercedes EQ Power+ rendszerét kapják majd meg. Ha eddig kétségeid voltak arról, hogy a sportosság rovására megy majd a hibrid rendszer, tedd félre a kétségeid: az EQ Power+-t használják a Forma 1-es autóikban is és egy AMG esetében nem a hatótáv lesz a fontos, sokkal inkább a teljesítmény.

„Maga az akkumulátor és a kialakítás, beleértve az elektromos motor ugyanaz lesz, jelentősen növelhető a teljesítmény, ami csökkenti a hatótávot, de a vezetési élmény jobb lesz. Ugyanaz az akkumulátor, ugyanaz a hajtáslánc, másféle alkalmazásban. Egy SUV esetében ez 100 km-es hatótávot jelentene, egy AMG esetében inkább 60-70 km-t.” – nyilatkozta Overmeyer.

Annak ellenére, hogy brand-szinten akarják visszaszorítani a károsanyag-kibocsátást azzal, hogy egyre inkább a teljesen elektromos autók felé mozdulnak el, Overmeyer elmondta, hogy a nagyteljesítményű AMG-modellek továbbra is kulcspontját jelentik majd a Mercedes-modellpalettának:

„Ők a technológiai ikonjai a márkánknak. Továbbá nem szabad elfelejtenünk az elkövetkező új világot, az elektromos autókét, amiket meg kell alapozni és amiket el is kezdtünk alapozni a már létező nagy profittal rendelkező járműveinkkel.”