Az áram és a német prémiumok – Genfi Autószalon 2019

Közzétéve:
2019-03-05, 19:58

A BMW, a Mercedes és az Audi is számos hibrid és elektromos hajtáslánccal szerelt modellt mutatott be a 2019-es Genfi Autószalonon. Megnéztük őket élőben!

Nagy izgalommal vártam a 2019-es Genfi Autószalon első napját, hiszen nem mindennap csodálhat meg az ember ennyi remek tanulmányt és új autót egy helyen. Óriás nyüzsgésre lehetett számítani a német szentháromság standjain, amiken nem a teljesítményorientációé volt a hangsúly, hanem az alternatív hajtásláncoké, vagyis a hibrid és elektromos prémium termékek kerültek előtérben. Most megtudhatod, milyen lapokat teregettek ki a „nagyok”!

A BMW standja a 2019-es Genfi Autószalonon

A márka hazai kommunikációs vezetőjével, Salgó Andrással beszélgettem a BMW standján, aki büszkén mutatta be újdonsült modelljeiket. Igen komoly modelloffenzívát indítottak a bajorok az elmúlt fél-egy évben, hiszen bemutatták az új 3-ast, a 7-es ráncfelvarrott változatát, jött az új X7 és X5. Ami mégis a legfontosabb volt a 89. Genfi Autószalonon, hogy itt most a legtöbb modell plug-in hibrid hajtáslánccal került bemutatásra. Nem csoda, hiszen a tavalyi évben több mint 140 000 darab tisztán elektromos és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellt adtak kell - szükség van az erősítésre.

BMW a 2019-es Genfi Autószalonon

A BMW X3 decembertől plug-in hibrid hajtással is megrendelhető lesz, az X3 xDrive30e közel 50 kilométert képes majd megtenni tisztán elektromosan, az elektromotor mellett egy négyhengeres benzinmotorral dolgozik együtt a Steptronic automata, maximális teljesítménye 252 lóerőre tehető. A lítium-ion akkumulátorok a hátsó ülés alatt kaptak helyet, így továbbra is 450 literes maradt a csomagtér.

BMW X7 Genfben

Bemutatkozott még a 330e limuzin, az X5 xDrive45e és az új 7-es sorozat PHEV változata. A 3-as sorozat jobb esetben 60 kilométerre lesz képes tisztán elektromosan, teljesítménye szintén 252 lóerő. Az X5 45e-ben már a hathengeres motort támogatják meg elektromos motorral, így a teljesítmény 394 lóerőre növekszik, 80 kilométeres tisztán elektromos hatótáv mellett. Nem maradhatott ki a megújult 7-es sem a sorból, a 745e szintén 394 lóerőt teljesít és 5,2 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t.

Ezt hozta Genfbe a Mercedes-Benz

A Mercedes a 2019-es Genfi Autószalonon mutatta be az A45 AMG-t és a újdonsült CLA Shooting Brake változatát, ami Kecskeméten készül, debütált a GLC facelift és GLE szabadidő-autó páros, ja, meg volt jónéhány AMG csúcsgép is. De mit ér 10-20 év múlva az AMG, ha a hibrid, elektromos autók uralják majd az utakat? Valószínűleg sokat az autóbuzériában szenvedőknek, de az átlag felhasználó inkább az elektromos hajtások felé fog tendálódni.

Mercedes-Benz stand a 2019-es Genfi Autószalonon

A Mercedes V-osztály ráncfelvarrott változata az elmúlt hónapban mutatkozott be, öt év után frissült és 209 000 eladott példányszámmal büszkélkedhet, az MPV szegmens legnépszerűbb modellje. Első körben a V300-as érkezik az OM654-es dízelmotorral, 239 lóerővel és 500 Nm-rel. De nem ez a lényeg, hanem az EQV koncepció, ami a tisztán elektromos V-osztályt takarja 100 kWh-s akkupakkal, 203 lóerővel és a WLTP szabvány szeint 400 kilométeres hatótávval. Természetesen kitették az első körben érkező, tisztán elektromos modelljüket, az EQC-t, amiről a linken olvashatsz bővebben!

Geneva Motor Show, Mercedes-Benz stand

Hibridekkel támad az Audi

Audi A7, Audi A8. Bakker, ezeket tavaly is láttam ugyanitt. Aztán rájöttem a rendszámokat végigvizslatva, hogy itt bizony hibrid modellekről van szó. És nem csak a két említett modell, hanem az A6 és a Q5 is elérhető lesz plug-in hibrid hajtással a jövőben, a tisztán elektromos hatótáv a WLTP szerint 40 kilométerre tehető, jelzésük a „TFSIe”.

A8L 60 TFSIe quattro, Genf, 2019

Az igazán nagy durranást az Európában most debütáló, négyajtós Gran Turismo jelentette, a 2020-ban gyártásba kerülő, tisztán elektromos e-tron GT koncepció. 434 kW, azaz 590 lóerő teljesítményre számíthatsz tőle, 3,5 másodperces gyorsulásra és 240 km/h-s maximális sebességre, valamint 400 kilométeres hatótávra.

Audi e-tron a 2019-es Genfi Autószalonon kiállítva

A másik elektromos érdekesség az Audi Q4 e-tron concept nevet viseli, ami az Audi második tisztán elektromos szabadidő-autója lehet, kompakt formában. A márka ötödik elektromos modellje 2020-tól érkezhet 450 kilométeres hatótávval. A két elektromotor 225 kW-os teljesítményt ad le, 6,3 másodperc alatt éri el a százat, végsebessége pedig 180 km/h-ban teljesedik ki.

Audi Q4 e-tron, Genf

Kapcsolódó írások

2018-as Suzuki Vitara elölről
2018. október 23.
Több jeles magyar képviselője is volt az autóiparnak világszerte az idők során, mára pedig számos nagyvállalat van jelen az ország különböző térségeiben.
2019. január 21.
A teljes felsőkategóriás szegmens növekedett az elmúlt évben Magyarországon
Mercedes EQ B látványterv
2019. január 14.
A GLB kis hobbiterepjáró még 2019-ben bemutatkozik
A 8 legszebb hangú V12
2019. február 18.
A V10-ek után mindenképp érdemes a 12 hengeres V motorokat is átnyálazni. Szinte kizárólag szuperautókat és óriás luxus szedánokat szereltek ilyen szívvel, így a hétköznapi autók szóba se jöhetnek.