2019. december 09. | 13:35

A koreaiak által elvégzett tanulmány összesen 36 750 különböző stílust számolt össze.

A koreai gyártó az önvezető rendszerek fejlesztése közben tanulmányozta, hogy az emberek hányféle stílusban is vezetnek valójában. A 2 000 ember megkérdezésével elvégzett felmérés során azt tapasztalták, hogy a vezetési stílust különféle faktorok befolyásolják, úgymint az életkor, a nem, a vezetési tapasztalat, az éppen vezetett autó típusa, a lelki állapot vagy a zene, amit hallgat a sofőr.

A kérdőívet kitöltők 28%-a vallja magát tapasztalt és magabiztos vezetőnek, 19% úgy érzi, hogy nyugodt a volán mögött, míg 7-7% mondja, hogy ideges, illetve kifejezetten agresszív vezetés közben. Nem meglepő, hogy a férfiak vannak túlnyomó többségben azok között, akik magabiztosnak és jó sofőröknek tartják magukat, a nők pedig magasabb arányban félnek vagy izgulnak vezetéskor.

Érdekesség, hogy 92% mondja magáról, hogy soha sem dudál rá a másik autósra, 42%-uk pedig mindig kiengedi a megállóból az elindulni készülő buszokat, és 37% állítja, hogy sosem felejti el megköszönni a többi közlekedőnek, ha előzékenyek voltak vele szemben. Itt fontos megemlítenem, hogy a felmérés az Egyesült Királyságban készült, nem Magyarországon, lehet, hogy itthon mások lennének ezek a számok.

Az emberek ötöde bizony még messze nyugaton is inkább rálép a gázra a sárgánál ahelyett, hogy megállna és megvárná a következő zöld jelzést. A felmérés kimutatta, hogy a villanyautóval közlekedő sofőrök között sokkal többen vallják magukat nyugodt vezetőnek, mint a hagyományos belsőégésű motorral szerelt autók vezetői között. Ennek oka valószínűleg abban keresendő, hogy a hatótáv megőrzésének legjobb módja a nyugodt, lassabb vezetés.

A Hyundai ezen felül elvégzett egy saját tesztet is, mely során szenzorokkal vizsgálták a sofőröket vezetés közben, hogy alátámasszák mért adatokkal is a felmérés állításait az elektromos autók és a hagyományos járművek közötti különbségekre vonatkozóan. A körülményeket (időjárás, lelkiállapot, zene, stb.) és a tesztalanyok minden mozdulatát rögzítették, kezdve a pedálok kezelésének sebességétől a szívritmuson át egészen a vezető pupillájának tágulásáig.

Az eredmények messzemenőkig alátámasztották a felmérésnek azon pontját, hogy az elektromos autóval közlekedők valóban finomabban kezelik a gépkocsit és lassabban is vezetnek, mint azok, akik hagyományos autót vezetnek. Sokan sokszor mondták már, hogy a villanyautózás szemléletformáló, ha terjedésükkel egy nyugodtabb, kevesebb balesettel együtt járó korszak köszönt be, akkor jöjjenek csak azok az elektromos járművek.