2019. december 02. | 08:09

Az FCA és a PSA konszern egyesülése már decemberben megtörténik, erről tájékoztatták a dolgozókat.

Mint arról már biztosan hallottál, a Fiat-Chrysler csoport egyezségre jutott a Peugeot-t, Opelt, Citroent, DS-t összefogó PSA-val. A dolgozókat már tájékoztatták, az egyesülés lebonyolítására pedig kilenc munkacsoportot hoztak létre, amiket az FCA pénzügyi igazgatója Doung Ostermann és a PSA Stratégia igazgatója Olivier Bourges koordinál.

A megalakuló autóipari nagyhatalom mindkét fél számára komoly előnnyel jár majd, hiszen a nagy átalakuláson áteső autópiac rendkívül magas fejlesztési költségekkel jár a gyártóknak. Az FCA és PSA pénzügyi és technikai erőforrásaikat egyesítve könnyebben veheti majd fel a versenyt a jövőbeli kihívásokkal, ezt Doung Ostermann emelte ki a céges körlevelében.

A szerződéskötés előkészítéséül szolgáló és a döntést véglegesítő papírok aláírását már a múlt héten hivatalosan megerősítette Jogn Elkann, az FCA elnöke. Az egyetlen műveletet nehezítő tényező, hogy a General Motors a United Auto Workers vezetőinek megvesztegetésével vádolja az FCA-t. Konkrétan több milliárd dolláros kárt tulajdonít a konkurensnek, mert a vád szerint a Fiat-Chrysler éveken keresztül megvesztegette az amerikai autóipari munkások szakszervezetének vezetőit, hogy gyártónként más-más egyezségeket kössenek, ami miatt a GM éveken át magasabb bért fizetett a dolgozóinak, mint az FCA.

Ugyanakkor John Eklann szerint fennáll a gyanúja annak, hogy a GM csak azért indította a pert, hogy megakadályozza az FCA-PSA egyesülést, hiszen ezzel az új cégóriás elvenné a GM negyedik legnagyobb autógyártói címét a három dobogós VW, Toyota, Reanult-Nissan mögött.