2019. szeptember 19. | 11:29

Az már biztos, hogy bővülni fog az exkluzív márka modellkínálata és lehetséges, hogy pont egy SUV-vel.

A Bugatti azzal került be a hírek középpontjába, hogy néhány hete ismét beállította az abszolút autós sebességrekordot. Egy kissé módosított Chiron Super Sport 300+-szal egészen hihetetlen 490 km/h-ás sebességgel száguldottak az Ehra-Lessienben található tesztpályán. Ez a tempó 304 mph-nak felel meg, az eredeti cél pedig a 300 mérföldes álomhatár átlépése volt. Sikerült. Nem rossz reklám a 2021-től árult szuperautók királyának. Ja, de mindegy is, mert már előre elfogyott az összes az 1,1 milliárdos szuperautóból.

Aztán felröppent a hír, hogy a francia márka egy négyüléses, négyajtós GT-vel bővítené a kínálatát. A Porsche Panamera és a Mercedes-AMG GT 4-Door uralta kategóriában egyből az élre törne mind luxusával, mind menetteljesítményeivel, mind pedig árát illetően. A márka által megszellőztetett információk alapján ugyanakkor a Bugatti Galibier már egy „megfizethetőbb” autó lenne, átszámítva olyan 300 millió forint körül kérnének a luxus sportautóért.

Ezt követően Stephan Winkelmann, a Bugatti vezérigazgatója egy rövid interjú során kijelentette, hogy a márka következő autója biztos, hogy négy főnek kínál majd férőhelyet és az is lehetséges, hogy akár terepen is megállja majd a helyét. Ezek az ő szavai, azaz nem elképzelhetetlen a lehetetlen, hogy a szuperautóiról ismert exkluzív francia autógyártó vállalat a jövőben akár szabadidő-autót is tartson a kínálatában. Az autó persze még nem létezik, valószínűleg papíron sem, de Winkelmann nyilatkozata alapján adnék pár százalék esélyt a megvalósulására.

Ha így lesz, a konkurensei olyan autók lennének, mint a Bentley Bentayga Speed, melyet egy 6,0 literes W12-es motor hajt 635 lóerővel és 900 Nm-es nyomatékkal vagy a Lamborghini Urus, aminek az orrában egy 4,0 literes V8-as biturbó motor présel ki magából 650 lóerőt és 850 Nm-t. Mindkét modell képes valamivel 300 km/h feletti tempóra, de a Bugatti szabadidő-autója minden bizonnyal félgázon is megelőzné azokat, még akkor is, ha a Chiron Super Sport W16 hengeres, 4 turbós 1 600 lóerős motorja nem férne be az SUV orrába és más erőforrás után kellene nézniük.

Ha még nem láttad volna, akkor az alábbi rövid videó foglalja össze a Bugatti Chiron sikeres rekordkísérletét: