2019. július 22. | 15:29

Végre bemutatták a Chevrolet ikonikus sportkocsijának a nyolcadik generációját, amely szakít a jól bevált hagyományokkal.

Korábban megírtam, hogy mennyiért kelt el az utolsó orrmotoros Corvette, már akkor is izgatottan vártam, hogy milyen lesz az utód. Szerencsére nem kellett sokat várnom, mert már be is mutatták a középmotoros C8-at.

Azért rúgják fel a szinte tökéletesre fejlesztett orrmotoros elrendezést, mert elérték ennek a felépítésnek a határait, és szeretnének versenyképesek maradni Európában ebben a kategóriában.

Az első Corvette tanulmányt 1953-ban mutatták be a New York-i Autószalonon, mivel hatalmas sikert aratott ezért gyorsan sorozatgyártású modell lett belőle. A többi pedig már történelem és az évek alatt rengeteg változat készült belőle, azonban mindegyiknek elöl volt a motorja, most viszont felrúgták ezt.

A hetedik generációt 2014-ben mutatták be, ahhoz képest jelentősen megváltoztak a legfrissebb széria arányai, köszönhetően az áthelyezett erőforrásnak. Így a 6,2 literes V8-as már a sofőr háta mögött duruzsol, ez a konstrukció a C7-ben található átalakított változata, amelyből 495 lóerőt és 630 Nm nyomatékot tudtak kipréselni. Ez természetesen a hátsó kerekekre zúdul.

Az alapmodell a C8 Stingray névre hallgat és így, turbófeltöltő nélkül is 3 másodperc alatt eléri az 1 530 kg-os kasztni a 100 km/órát. Ehhez sokban hozzájárul az új nyolcfokozatú duplakuplungos váltó, amely sokkal gyorsabban vált egy embernél vagy akár egy normál automatánál.

A belső tér modern, letisztult és sportos. A szögletes sportkormány mögött egy 12 colos HD felbontású szabadon konfigurálható műszeregységet kapott, illetve színes head up display is tartozik hozzá. Ettől jobbra pedig egy nagyméretű érintőképernyő kapott helyet, amelyről szinte minden funkció elérhető. A belső visszapillantót pedig egy tetőbe épített kamera váltja ki.

Később érkezik majd a Z51 névre hallgató Performance csomag is, amely nagyobb fékeket, sportosabb kipufogót és belsőt, Michelin Pilot Sport 4S abroncsokat és elektronikus vezérlésű önzáró differenciálművet tartalmaz.

A fenti adatokon kívül az ára is meghökkentő, ugyanis Amerikában 60 ezer dollárról, vagyis körülbelül 17,5 millió forintról indul.