2020. január 31. | 12:02

Valljuk be, semmi sem helyettesítheti az őserőt felvonultató 16 hengeres benzinfalót!

Elektromos autók terjedése ide, szigorodó környezetvédelmi előírások oda, a Bugatti vezér szerint nincs a W16-os erőforrásnak párja és alternatívája a szupersportautók birodalmában. A Volkswagen-konszern részeként a kis gyártó hiába férhet hozzá gyakorlatilag bármilyen modern(ebbnek mondott) hajtásrendszerhez, köszönik, nem kérnek belőle.

Legalábbis a világ leggyorsabb sorozatgyártású autóik esetében biztosan nem. Legyen dízel a Chiron-utód? Vagy hibrid? Esetleg elektromos? Ugyanmár! Mint tudjuk, a villanyosítás remekül működik a szuperautók világában, elég csak a fejlesztés alatt lévő AMG Project One-ra vagy a LaFerrarira gondolni. De mégis, a hangosan ordító, öblös benzinmotornak nincs párja. Így vélekedik a márka igazgatója, Stephan Winkelmann is.

„Nem sietünk a négy turbós W16-os erőforrásunk nyugdíjazásával, az elektromos autók térnyerésének ellenére sem. A Bugatti missziója teljesen más, a 16 hengeres erőforrásnak van még bőven jövője, mely egyedülálló értéket képvisel a világban. Tudja ezt a konszern igazgatója, Herbert Diess is” – mondta Winkelmann.

Az biztos, hogy az ilyen nagyméretű motorok kihalófélben vannak, a jövőt a kisebb, ugyanakkor elektromotorokkal megtámogatott hajtásrendszerek jelentik, hogy úgy tarthassák meg kiváló menetteljesítményeiket a sportautók, hogy közben kevesebbet fogyasztanak. De mindez nem érdekli a Bugattit. Külön úton járnak, büszkék rá és úgy gondolják, hogy pont ettől különlegesek.

Az biztos, hogy autóik a világ legdrágábbjai közé sorolhatók, megengedhetik maguknak a különcséget. Nagyon a károsanyag-kibocsátási normák miatt sem kell aggódniuk, mert majd az elektromos Volkswagen e-Up!-ok leviszik a flottaátlagot. A néhány száz eladott szuperautó, még ha 40 litert fogyaszt is, nem oszt, nem szoroz.

Akár fafejűnek, vagy a környezetre magasról tevőnek is lehetne titulálni a Bugattit és vezetőit, de hozzá kell tenni, hogy valóban nem az a néhány száz, pár havonta megjáratott Chiron és Veyron sodorja klímakatasztrófába a világot, hanem az a sok millió, takarékosnak mondott kisautó, amiből napról napra egyre több rója az utakat.