2022. december 02. | 13:16

Ilyen jellegű autót ritkán látunk fánkot rajzolni a villák közötti utcákban, ahogy ennek a videónak sem az agyatlankodás a profilja.

Egészen elképesztő és egyben félelmetes látvány, amikor egy ilyen kaliberű autóval fűznek be egy ennyire gyönyörű drift-kört. Az autó elegánsan mozog, a felvételek látványosak, a zenei aláfestés pedig még drámaibbá teszi az egész jelenetet.

Maga a művelet - persze a saját világában - messze nem céltalan, a Chiron Pur Sport, tehát a Chiron versenypályára fejlesztett változata nem csak fánkokat meg gyűrűket füstöl a földre mint az amerikai izomautók. Nem azért füstöl, mint a leálló sávban villogó 20d BMW. A Chiron Pur Sport a videóban egy ugyanolyan C-alakot alkot guminyomból, ami az autó jellegzetes légbeömlőit mintázza.

Ehhez persze nem elég tövig nyomni a gázpedált, a Bugatti volánja mögött a gyár hivatalos tesztpilótája, Sven Bohnhorst van. Az autót jubilleumi céllal hozták ki és hajtották meg, persze, hogy nem adják oda bárkinek a 30. elkészült Pur Sport kivitelt. Főleg, hogy összesen csak 60 darabot gyártanak majd belőle, és már most 5 millió dollár körül emlegetik az árát, ami szűk kétmilliárd forint.

Az autó nehéz és mind a négy kereke kapar, ezért kell erő, hogy ilyen gyönyörűen tudjon keresztbe menni. Ez az erő a már jól ismert 8 literes W16-os motorból szalad ki. Egészen pontosan 1479 lóerő és 1600 Nm nyomaték, ami a hatalmas motorból négy turbófeltöltő segítségével szabadul fel.

A videóban is látható gyári tesztsofőr szerint az autó kezes és jól vezethető, az elektronikák az ember akaratával együtt dolgoznak. Ha kell, akkor fogja az ívet és azt a lehető leggyorsabban húzza végig, ha akarjuk akkor pedig hatalmasakat driftelhetünk vele.

Azt is elmondták, hogy a videóban lévő Chiron Pur Sport az egésznapos strapától sem borult szét, hanem bírta az extrém használatot. Ez pedig a kulcsa a Chironnak, mert ilyen erős autót építeni ma már nem nagy truváj. De az, hogy ugyanúgy mehetnek el vele versenypályára csapatni vagy a boltba kenyérért, és egyik után sem folyik ki a dugattyú a kipufogókon, na az a műszaki csoda.

Bugatti