Több mint 400 helyen hajtottak végre gerillaakciót.
Három klímaaktivista szervezet, a Brandalism, a The Subvertisers' International és az Extinction Rebellion vállalta magára azokat a gerillaakciókat, amelyek során Európa nagyvárosaiban több mint 400 autós plakátot hekkeltek meg.
A Franciaországban, Németországban, Angliában és Belgiumban elkövetett rongálások a BMW és a Toyota reklámjait célozták, hiszen ez a két márka van jelenleg leginkább a klímaaktivisták célkeresztjében.
Az InfluenceMap jelentése szerint ugyanis ez a két márka áll a rangsor végén a klímavédelmi törekvéseket illetően. A jelenleg is tartó Brüsszeli Autószalon kapcsán pedig az átlagosnál is több plakátot helyeztek ki az egyes autómárkák.
Az aktivisták azt emelték ki, hogy a Toyota nagyon sokáig várt, mire bemutatta első elektromos autóját, valamint az egyéb klímaváltozás elleni lépéseik sem elég hatékonyak. Tona Merriman, a Brandalism képviselője azt nyilatkozta, hogy míg a Toyota a Beyond Zero kampányával a fentarthatóságot hirdeti, addig a profit érdekében az egyes kormányzatokra nyomást gyakorolnak, hogy enyhítsenek a károsanyag-kibocsátási normákon.
Szintén érvként hozták fel a BMW esetében is, hogy inkább az SUV modelleket nyomják a piacon, ezeknek pedig nagyobb az ökológiai lábnyoma, mint a kisebb modelleknek.
Az újragondolt, hamis reklámplakátokkal igyekeznek felhívni a figyelmet arra, hogy szerintük a BMW és a Toyota klímavédelemmel kapcsolatos üzenetei nem fedik 100%-ban a valóságot.
Most néhány Twitter bejegyzésben nézheted meg, hogyan is néznek ki ezek a plakátok: