2023. március 10. | 14:41

Egészen eltérő, hogy a két vállalat hogyan kezeli az ilyen hibák elhárítását, de egyértelműen a Nissan a szimpatikusabb.

Nemrég megírtuk, hogy egy Tesla kormánykereke egy héttel a vevőhöz érkezése után magától leesett az autópályán. Mondanom sem kell, hogy ez egy mennyire ijesztő helyzet, baleset azonban szerencsére nem történt.

Aztán nemsokkal rá kiderült, hogy nem ez volt az első ilyen eset a Teslánál, azonban az nem forgalomban következett be, így kevésbé volt aggasztó a helyzet. Az viszont furcsa, hogy vadonatúj autó kormánykerekei esnek le.

Még aggasztóbb, hogy a gyártó ezért csak hosszas noszogatás után hajlandó felelősséget vállalni. Némi huzavona után továbbra is azt állították, hogy az autó megfelelő. Ennek ellenére a tulajdonosnak kicserélték az érintett Model Y-t egy újra, a gyártó elmondása szerint csak a „pozitív gesztus miatt".

Nem így a japánok, egészen pontosan a Nissan, ahol hasonló probléma derült ki, persze még nem éles helyzetben, hanem egy kereskedésben. Egyszerűen leesett egy elektromos autójuk, az Ariya kormánykereke.

Ezt a kereskedő jelezte a vállalatnak és azonnali vizsgálatot rendeltek el. Nem sokkal később még egy Ariya elhagyta a kormányát, ezért elkezdték keresni az összefüggést a két eset között és kiderült, hogy milyen modelleket kell pontosan visszahívni.

A gyártás után egy alkalommal még leszedték a kormánykereket egy minőségi hiba miatt, a visszaszerelésnél azonban nem megfelelő nyomatékkal húzták le a kormánykereket tartó csavart. Ezért az összes autót, ami az adott technikus által beállított csavarozógéppel lett összerakva, most visszahívják.

Összesen 1063 autóról van szó, amikről a Nissan már kiküldte az értesítéseket az ügyfeleiknek. Természetesen ingyenesen végzik a javítást és elnézést kértek a hibáért, amiből végül semmilyen formában nem történt incidens.

Ezzel szemben a Tesla még mindig nem intézett visszahívást, pedig hasonló problémával küzdhetnek bizonyos modelljeik. Egy jelentés szerint ugyanígy egy minőségi ellenőrzés miatti szétszedésnél került vissza a kormányt tartó csavar rosszul.

Mivel nem egy ilyen eset miatt történt majdnem baleset, ezért ha a Tesla nem is, az amerikai NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) vizsgálatot indított az ügyben. Egyelőre pontos számot nem tudni, de ha a becslések igazak, több, mint 120 ezer Tesla lehet érintett a probléma kapcsán.

Nissan