2019. június 22. | 20:11

Több ezer lóerő és több tízezer newtonméter szaggatja a Hungaroring aszfaltját a hétvégi kamion EB-n.

2019. június 22-én elrajtolt a FIA ETRC azaz a Kamion Európa-bajnokság 2. futama a Hungaroringen. A verseny időmérőjén Kiss Norbi technikai gondokkal küzdött, a kormányszervó hibája miatt, az olaj a fékére került ami komoly hátrányt okozott.

Életemben először vettem részt az ETRC versenysorozaton, de korábban is sok videót néztem a kamionok pályaversenyéről. Az első futam felvezetőkörének elindításába a Hungaroring épületei is beleremegtek, amikor a több tízezer newtonméter egyszerre kezdte feltépni az aszfaltot. Kiss Norbi az időmérő eredménye alapján a 9. helyről kezdett, rajt után 3 helyet jött előre, az élen az Ivecoval versenyző Jochen Hahn volt, aki szinte azonnal komoly előnyre tett szert. Az első kör végére a mezőny eleje már rendesen kezdett leszakadni, de a 4-5-6. helyért tovább folyt az óriások harca.

Az 55-ös rajtszámú Adam Lacko rögtön az verseny elején kapott egy 10 másodperces büntetést gyorshajtásért, miközben Hahn megállíthatatlanul vezette a versenyt 2:21.188-as idővel. A 3. körben Norbi a kettes kanyarban elfékezte magát ezért lecsúszott Sascha Lenz MAN-je mögé a 7. helyre. A mezőny egyetlen női versenyzője, a 30-as rajtszámmal versenyző Stephanie Halm pedig kőkeményen életre-halálra ment, a 4. körben már az 5. helyen autózó André Kurismot szorongatta. Ebben a körben az 55-ös rajtszámú Lacko, Freightlinerével már a második gyorshajtásos büntetését szerezte be.

Az 5. kör végére Norbi visszaszerezte a 6. poziciót és célba vette a 30-as rajtszámú amazont az 5. helyért. A kör végén a célegyenesen áthaladva Jochen Hahn, Antonio Albacete, Adam Lacko, José Rodrigues, André Kurism és Kiss Norbi volt a sorrend. Ekkorra az élen haladó IVECO pilótája Jochen Hahn már több mint 5 másodpercet vert a mezőnyre.

A 7. kört Kiss Norbi az 5. helyen kezdte meg, továbbá a versenybíróság vizsgálta őt egy sárga zászlós előzés miatt, amiről kiderült, hogy alaptalannak bizonyult. A 8. kört továbbra is toronymagasan Hahn vezette, viszont a 2. helyen autózó 23-as rajtszámú Albacetenek ekkorra már sikerült 5 másodperc alá dolgozni a hátrányát.

Norbi vérre menő harcot folytatott a verseny harcedzett női pilótájával, Halmmal, ami kerék a kerék elleni küzdelembe is fordult, ezt végül vizsgálták is de következmények nélkül megúszták. A 10. kör kezdetén csak a Kiss és Halm közötti különbség volt egymásodperc alatt az utolsó körben, érdemben már csak az 5-6 közötti pozíció volt kérdéses. Végül Stephanie Halm nem adta meg magát és Norbi előtt ért célba.

Az 55-ös rajtszámú Adam Lacko a végére behúzta a harmadik gyorshajtását is, ami miatt ki is zárták. Az utolsó kört hatalmas közönségautózással zárta Hahn, stabilan vágta lapkeresztbe a több mint 5 tonnás szörnyeteget a célegyenes rávezetésében, amit dudaszóval és kiabálással értékeltek a lelátóról.

Az első futamot 20:10.2-es idővel nyerte Hahn, Kiss Norbi 26:25.2-es idővel a 6. helyet szerezte meg, ami 6 pontot jelent számára a bajnokságban.

16 óra 30 perckor ismét megremegett a Hungaroring aszfaltja, amikor a fordított sorrendű verseny vette kezdetét. Norbi a 3. helyről indult, sajnos a rajt után hamar lecsúszott az 5. helyre, miután Stephanie Halm és André Kurism is megelőzte.

Az első kör végén a mezőnyt Sacha Lenz vezette alig 1 másodperces előnnyel. Az első három helyezett 2 mp-en belül követte egymást, míg Norbi valamivel több, mint 3 mp-cel kergette őket az 5. helyen. Már a második körre hatalmas csata alakult ki a Norbit követő első futamot toronymagasan megnyerő tavalyi világbajnok Jochen Hahn és a Truck Sport Lutz Bernau versenyzője Antonio Albacete között.

A negyedik kör végére Norbi 1 másodpercen belülre küzdötte magát az előtte haladó Ivecot vezető André Kurismhez, viszont a mögötte zajló csatából nyertesként érkező Jochen Hahn is pár tizedre tornázta fel magát Norbihoz.

A célegyenes utáni visszafordító végén már Hahn és Norbi fej-fej mellett mentek, de Norbi nem adta meg magát a német pilótának. A Tankpool 24 racing pilótája és a tavalyi világbajnok csatája kőkemény adrenalin fröccsöt hozott a hazai nézők számára, minden bizonnyal berekedtek páran a lelátón, honfitársunk viszont igazi profi módon védte pozícióját.

A 7. körben a német merész külsőíves előzési próbálkozását is blokkolta, aminek okán az IVECO lesodródott, így Norbi egy kevés pihenőhöz jutott.

A 8. körben újabb izgalmak következtek, Norbi beérte az előtte haladó Kurismot, aki pont annyira tartotta fel, hogy Norbi újabb támadás alá került. A 10. körben a kettes kanyar minden bizonnyal okozott egy kisebb szívritmuszavart a magyar csapatnak, de Norbi továbbra is blokkolni tudta az újfent külső íven érkező Hahn támadását.

A versenyt végül Sacha Lenz nyerte több mint 7 másodperces előnnyel, a második helyen René Reinert ért célba, akiről megtudtam, hogy nem csak Magyarországon szerezte versenyzői licenszét, de barátnője is magyar származású. A dobogó legalsó fokára Stephanie Halm állhatott, aki miatt biztosan nem állja meg a helyét az az állítás, hogy a kamionversenyzés férfi sport lenne. Negyedik lett André Kurism, Kiss Norbi pedig megtartotta 5. helyét.

Már nagyon várom a vasárnapot, hozok nektek néhány csemegét is ezeknek a brutális gépeknek a technikai csodáiról és persze Zsolti is ellát minket képekkel.

Fotók: Háfra Zsolt