2019. október 09. | 16:53

Az európai hegyi felfutó sorozaton pirított a Honda motoros Trabant.

A HillClimb Monsters Youtube csatornája talán sokak számára nem ismeretlen, de akinek mégis és szereti a végletekig feszített technikákat csodálni bevetés közben, annak teljes szívből ajánlom mára az esti híradó helyett. A csatorna videói nyersen mutatják be a többszáz lóerős gépeket, amik jellemzően az Alpok hegyi szerpentinjein megrendezett versenyeken törik meg a természet csendjét.

A szóban forgó videón egy Trabant 601S-ből erősen átszabott technikát terel a pilóta az ideális íveken. Az alapot adó 601 a Kelet Német VEB Sachsenring üzemében született, a Trabant harmadik modellje volt, 1963 és 1990 között gyártották, közel 3 millió darabot adtak el belőle. A 615-650 kg közötti karosszéria mozgásba lendítéséért egy 594,5 köbcentis kétütemű, kéthengeres erőforrás felelt, ami 26 lóerős teljesítménnyel bírt. Az erőátvitelt egy négysebességes váltó végezte.

A HillClimb Monsters válogatásába nyilván nem lett volna esély bekerülni a gyári technikával és Ronny Urland gépe messze is van a VEB mérnökeinek művétől. A középmotoros versenyautó egy H22-es Honda motort kapott, amivel például a Honda Prelude-ben találkozhattál anno. A gyárilag 2 157 köbcentis motor legerősebb változószelepvezérléses verziója 217 lóerő és 220 Nm leadására volt képes, a hiper Trabiban dolgozó példányon viszont faragtak kicsit, így 270 lóerőt tud 9 000-es percenkénti fordulat mellett. A 860 kilógrammot nyomó verda esetén nem igényel sok magyarázatot a menetteljesítmény, de az mindenképpen említésre méltó, hogy 3.2 másodperc alatt futja a 100-as sprintet, végsebessége pedig 235 km/h.

Kíváncsi lennék milyen vezetni egy ilyen gyilkos szörnyet, te kipróbálnád?

Amennyiben érdekelnek a szociautók, nézd meg ezt a bemutatót. Ha a videó nem indulna el, ezen a linken tekintheted meg.