Alonso és Coma borította a Hiluxot, de ez sem állította meg őket a dél-afrikai tereprali versenyben.
2019. szeptember 13-14.-én rendezték meg a Lichtenburg 400 versenyét Dél-Afrikában. A kétszeres F1 bajnoknak, Alonsonak biztosan nem ez volt a legszerencsésebb versenyhétvégéje, de a csapat szerint tapasztalatszerzésnek nem volt rossz. Az biztos, hogy átfogó ismereteket szereztek az autó szerkezeti merevségéről és a leggyengébb láncszemnek a szélvédő bizonyult.
A 300 km-es shakedownt lezavarták szeptember 12.-én, ahol sikeresen összeismerkedhetett Marc Coma is az autó navigációs rendszereivel és képbe került a következő napok itinerével. Az első 55 kilóméteres távot a 10. helyről rajtolva kezdték meg, remek időt autózva megelőzték az előttük haladót, 3. legjobb idővel értek célba.
A következő szakasz 27. kilóméterénél történt baki miatt a páros felborította a Hiluxot, aminek következtében annak szélvédője betört. A borulás miatt rengeteg időt vesztettek és végül szélvédő nélkül, szemüvegben teljesítették a 190 kilóméteres szakaszt. A szervizcsapat cserélte a betört ablakot, helyretették a kasztnit így a délutáni szakaszra újra egyben volt a Hilux és a szervezők megengedték, hogy a csapat a mezőny előtt rajtolva folytathassa a tesztet.
Az új szakaszt megkezdve a páros tiszta útviszonyok között hajthatta a pickupot, de a sors nem egyszerű utat jelölt ki nekik. Az ötödik kilométernél egy szerencsétlenül járt madár törte be újra a Hilux szélvédőjét. Ezután következett a felkészülés újabb nehezített szakasza, a szélvédőt egy-egy kézzel tartva teljesítették a 190 kilóméteres távot, nem igazán volt idejük unatkozni.
Összességében a 16. helyen értek célba, de a legfontosabb feladat a verseny teljesítése volt. Fernando és Marc összesen 728 kilóméternyi versenytapasztalattal gazdagodott az új szakágban, ráadásul nem csak a változatos útviszonyok, de a technikai problémák megoldása terén is felkészültebbek lettek.
„Minden egyes alkalommal, amikor beülünk az autóba, tanulunk valami újat, és egyre jobban hozzászokunk a Hiluxhoz. Sajnos a mai nap elég lidércnyomásosra sikerült. Délelőtt borultunk egy kisebbet és összetörtük a szélvédőt, ami igencsak zavart a kilátásban, ezért ki kellett szednünk a helyéről. A szakasz hátralévő részét védőszemüvegben teljesítettük a többi autó által felvert porfelhőben. A nap második felében a szervezők megengedték nekünk, hogy elölről rajtoljunk, és így tisztábban láthattunk, ám pár kilométer után elcsaptunk egy madarat, és megint betört a szélvédőnk. Ezután még közel 200 kilométert kellett vezetni úgy, hogy közben egyik kezemmel a szélvédőt tartottam, a másikkal pedig a kormányt. Nem ez volt a legjobb napunk, de sikerült újabb kilométereket megtenni a Hiluxszal. Jó, hogy megtapasztaltuk ezeket a nehézségeket, mielőtt fontosabb versenyeken találkoznánk ilyesmivel először” – foglalta össze az eseményeket Fernando Alonso.
A következő verseny Marokkó, ahol Alonso és Coma tovább folytathatja a felkészülést. A Marokkó ralit Fez városa mellett rendezik meg október 3-9. között. A Dakar rali előfutamának tartott marokkói versenyt tavaly a Toyota Gazoo Racing színeiben versenyző Nasser Al-Attiyah nyerte navigátorával Mathieu Baumellel. A versenyen összesen 2500 kilómétert autóznak majd, amiből 1868 kilóméteren lesz éles időmérés, a hosszú táv mellett pedig többféle útfelülettel találkoznak majd.