Ezeket vezetik a Formula 1-es pilóták a pályán kívül

Szabó Balázs újságíró
Közzétéve:
2020-08-25, 09:48

A Forma-1-es világbajnok pilóták a legkülönlegesebb autókkal versenyeznek a pályán, de mivel járnak azon kívül?

Az F1 2020-as szezonja végre kezdetét vette, és újra felbőghettek a V6-os motorok. A királykategória versenyzői mögött több mint 900 lóerő dübörög hétvégéről hétvégére, de most egy kicsit rugaszkodjunk el a versenypályán használt formula autóktól. Nézzük, mivel járnak akkor, ha épp nem versenyeznek.

Carlos Sainz - McLaren 720s

Az ifjú spanyol pilóta a Száguldó Cirkusz egyik nagy reménysége, nem véletlen, hogy jövőre a Ferrari berkein belül folytatja pályafutását. Mattia Binotto csapatfőnök szerint is különleges tehetség, aki akár vissza is vezetheti a vörösök autóját a csúcsra, és világbajnokságot is nyerhet. Visszafogottabb, zárkózottabb életvitele mellett azért jelenlegi csapata révén egy egészen különleges autó állhat a garázsában. A McLaren 720s egy 4 literes, biturbó V8-as, 720 lóerős kocsi, amely 2,9 másodperc alatt van 100-on és 341 km/h a végsebessége. Jövőre viszont valószínűleg inkább Ferrarira vált.

Carlos Sainz Jr. Mclaren mellett féloldalasan

Daniel Ricciardo - Porsche 918

Ki ne ismerné az ausztrál pilóta egyedi mosolyát és különösen laza megjelenését? Ehhez persze szerencsére a nyers, hidegvérű zsenialitás is benne van. Ezt tükrözi az ő választása is, ami a Porsche 918 Spyder modellre esett. A hibrid szuperautó egy 900 lóerős, elképesztően erős jármű, amely 2,6 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer/órás sebességre. Ezzel együtt az ára se alacsony, 850 000 dollárba (mai árfolyamon 252 millió forint) került egy-egy ilyen példány.

Porsche egy pályán féloldalról

Lando Norris - McLaren 570s

A brit pilóta közvetlensége és hozzáállása az, amitől mindenki számára egy különleges jelenség lehet. Nagyon fiatal, de máris egy különleges “céges autót” választott magának, természetesen a McLaren modelljei közül. Az ő választása a McLaren 570s. Nem gyorsabb, mint a 720s, amit a csapattárs vezet, de annál különlegesebb lehet ez a konstrukció, ha a felszín alá nézünk. Szintén két turbóval felszerelt, 570 lóerős V8-as hajtja. A szín viszont ugyanaz, mint a versenyautó, papaya sárga.

Norris egy McLaren mellett féloldalról

Kimi Räikkönen - Fiat 500

A finn jégembernek habár áll más is a garázsában, többek között a 2018-as Ferrari, az SF71H, de van egy egészen meglepő választása is. Ez pedig egy Fiat 500, amelynek adottságai között kell említeni az 1,3-as, 95 lóerős turbódízel motort, melynek végsebessége nem kevesebb, mint 180 km/h. Nem a leggyorsabb, viszont annál aranyosabb jármű.

Fiat 500 városban féloldalról

Charles Leclerc - Alfa Romeo Stelvio QV

A monacói ifjú titán választása nyilván visszafogottnak mondható annak függvényében, hogy ő a Ferrari egyik versenyzője. A személyiségétől mégsem áll távol, hiszen ő maga is egy visszafogottabb személyiség. Az ő választása egy Alfa Romeo SUV, azon belül is a Stelvio QV. Ez a konstrukció egy nagyon erős autó a kategóriájában, aminek kerekeire egy 2,9 literes, 505 lóerős V6-os adja le az elképesztő mértékű nyomatékot.

Alfa Romeo hegyvidékes táj előtt féloldalról

Nico Rosberg - Mercedes Benz 300SL

2016 világbajnoka, aki egy egész kategóriát döbbentett meg akkor, amikor regnáló bajnokként jelentette be visszavonulását, így ő már nem a mezőny tagja, de nem lehet elmenni mellette szó nélkül, hiszen valami elképesztő kollekció áll a garázsában. Ennek egyik gyöngyszeme az 1955-ös Mercedes Benz 300SL, ami egy szintén jellegzetes széria egyik modellje. Kinek ne lenne ismerős ez a legendás dizájn, ráadásul Rosberg elmondása alapján ez egy teljesen felújított ritkaság. 48 000 kilométer van benne, ami szintén nagyon különleges egy 70 éves autó esetén.

Rosberg Mercedes előtt a monacói kikötőben

Valtteri Bottas - Mercedes-Benz C63 AMG

Bottas az örök kérdőjel, aki lehetett volna akár nagyobb pilótája is az F1-nek, de mindig csak a másodhegedűs szerep jutott neki. Azelőtt viszont, hogy csatlakozott volna a Mercedes istállóhoz, vásárolt magának 2016-ban egy Mercedes Benz C63 AMG-t. Szintén egy félelmetesen erős gépjármű, aminek egy 6,2 literes, 450 lóerős, V8-as motor adja az erejét egy 7 fokozatú automata sebességváltóval segítségével.

Bottas egy Mercedes előtt, féloldalról

Max Verstappen - Porsche GT3 RS

Mindössze 22 évesen túl van már több mint 100 versenyen és rengeteg rekord tulajdonosa, hiszen nagyon fiatalon elindult a Formula-1-es karrierje. Különlegesség az ő esetében, hogy úgy csatlakozott a Száguldó Cirkusz mezőnyéhez, hogy még csak jogosítványa sem volt. Amikor viszont megszerezte azt, akkor egy Renault Clio volánját tekergette, amelyet egyenesen egy Porsche GT3 RS-re váltott. Az autó maga a 911-es legendás szériának az egyik legerősebb és legkülönlegesebb felszereltséggel rendelkező modellje, amely 3,2 másodperc alatt van 100-on és 520 lóerős.

Porsche féloldalról egy boxutcában

Sebastian Vettel - Ferrari F40

A négyszeres bajnok egyik védjegyévé vált, hogy imádja a statisztikákat és a hagyományokat. Habár most búcsút int egy kudarcot vallott álomnak, de valószínűleg ezt a modellt nem fogja kidobni a garázsból. A Ferrari 1987 és 1992 között gyártott pontosan 1315 darabot a Ferrari F40-es modellből, aminek egyikét Vettel vásárolta meg 27 évesen. Ezt az ikonikus autót egy 2,9 literes, 478 lóerős, V8-as motor hajtja, ami eléggé gyors, ha azt nézzük, hogy mikor gyártották.

Ferrari F40 féloldalról egy fesztiválon

Lewis Hamilton - Pagani Zonda 760 LH

Végül, de nem utolsó sorban pedig vegyük górcső alá a hatszoros világbajnok Lewis Hamilton garázsát, amiről tudni való, hogy tartalmaz a Ferraritól kezdve a különleges Mercedes Maybach modelleken át szinte mindent. Ráadásul az ő személyisége közel sem visszahúzódó. Egyik érdekes választása pedig a Pagani Zonda 760 LH. A nevében a szám a 760 lóerős motort jelöli, míg az LH Lewis Hamilton neve, ami alapján ez az autó személyesen neki készült a Pagani részéről.

Lewis Hamilton mellett egy Pagani Zonda oldalról

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
1979-es Porsche 930 McLaren motorral elölről
2019. július 09.
A V6-ok a McLarentől érkeztek, igaz kicsit lebutították őket.

További hírek