F1: 10 rekord, mely megdőlt 2019-ben

Közzétéve:
2020-01-02, 14:44

Hamilton simán világbajnok lett hatodszor is – észrevetted, hogy közben rekordok dőltek meg?

Társszerző: Hajdu Balázs

A 2019-es Forma-1-es idény számos látványos versenyt hozott. Emellett néhány rekord is megdőlt idén. A most következő összeállításból kiderül, hogy ki szerzett pontot több mint 3000 nap után, illetve kinek sikerült 101 versenyt követően felállnia a dobogóra.

képek a 2019-es f1-es szezonból

1. Legtöbb pont egy bajnoki pontversenyben

Lewis Hamilton idén 413 pontot szerzett, ami 5 egységgel több, mint a tavalyi eredménye. A brit világbajnokot segítette a leggyorsabb körért járó bónuszpont – ezt a szabályt a 2019-es szezon elején vezették be.

2. Az első sort legtöbbször kisajátító csapat

A Ferrari és a Mercedes nagy csatát vívott ezért a címért. A rekordot az olaszok tartják: 65 alkalommal szerezték meg az első két rajtkockát az adott versenyen. Nagymértékben köszönhetik ezt a nyári szünet után látott kitűnő időmérős formának. A Mercedest a Japán Nagydíj vasárnap megtartott kvalifikációján előzték meg – ott Vettel indulhatott az első helyről. Az örökranglista harmadik helyén a McLaren és a Williams áll, ők 62 alkalommal sajátították ki az első sort. 2020-ban könnyedén megdőlhet ez a rekord.

3. A legtöbb megszerzett pont a világbajnoki cím megnyerése nélkül

Valtteri Bottas 1289 pontot szerzett eddigi F1-es pályafutása során, ezzel megelőzte Felipe Massát, aki 2008-ban az utolsó kör legvégén maradt le a világbajnoki címről. A finn pilóta egyébként jelenleg a hetedik az örökranglistán. 2020-ban valószínűleg szívesen átadná rekordját a múltnak.

Bottas

4. A legfiatalabb Ferrari futamgyőztes

Jacky Ickx több mint 50 éven át tartotta ezt a csúcsot, melyet Charles Leclerc döntött meg élete első Forma-1-es győzelmével, Belgiumban. Leclerc akkor 21 éves, 10 hónapos és 16 napos volt. Ickx 1968-ban, Franciaországban 23 évesen, 6 hónaposan és 6 naposan tudott győzni.

5. A legalacsonyabb átlagéletkor a dobogón

Az idei Brazil Nagydíj bővelkedett a drámai pillanatokban – sőt, egy F1-es rekord is megdőlt Interlagosban. No nem a legbutább csapattársak között történt ütközésé. Max Verstappen, Pierre Gasly és Carlos Sainz átlagéletkora 23 év, 8 hónap és 23 nap. Ezzel Robert Kubica, Heikki Kovalainen és Sebastian Vettel 2008-as rekordját adták át a múltnak.

6. A legtöbb futam pole pozíció nélkül

Sergio Perez birtokolja ezt a címet, aki 176 futamon állt rajthoz, viszont még nem indulhatott az első rajthelyről. A mexikói 12 versennyel előzi meg Romain Grosjeant, aki a 2012-es Magyar Nagydíjon a második pozícióból rajtolt. 2019 előtt Johnny Herbert volt a csúcstartó – ő 160 versenyt húzott le pole pozíció nélkül.

7. A legtöbb futamon elfoglalt vezető pozíció

A hétszeres világbajnok Michael Schumacher 142 versenyen állt az élen, ezt a rekordot Lewis Hamilton döntötte meg. A brit pilóta 148 nagydíjon vezette a futamot, ezzel 43 versennyel előzi meg a ranglista harmadik helyén álló Sebastian Vettelt.

8. A legtöbb verseny egy dobogós helyezés előtt

Brazíliai dobogójára Carlos Sainznak 101 versenyt kellett várnia. A spanyol pilóta Lewis Hamilton büntetésének köszönhetően kapta meg a harmadik helyet, így egyedül kellett ünnepelni a pódiumon. Ez azonban semmit nem vett el az öröméből, és nem von le az érdemeiből. Martin Brundle tartotta ezt a rekordot korábban, aki 91 versenyt követően, először az 1992-es Francia Nagydíjon állhatott dobogóra.

Sainz

9. A két pontszerzés között eltelt leghosszabb idő

Ez a rekord a nagy visszatérő, Robert Kubica nevéhez fűződik. A lengyel pilóta szerezte a Williams istálló idei egyetlen pontját, a Német Nagydíjon. Ezzel egy 3.178 napos várakozásnak vetett véget, ezelőtt ugyanis legutóbb a 2010-es Abu Dhabi Nagydíjon sikerült pontszerző helyen célba érnie.

10. A leggyorsabb kerékcsere

A Red Bull szerelőcsapata fantasztikus munkát végzett idén – nem csoda, hogy övék lett a rekord. A Brazil Nagydíjon az ügyes kezű brigád 1,82 másodperc alatt cserélte le az abroncsokat Max Verstappen autóján. Az előző csúcsot is ők tartották, Németországban 1,88 másodperc alatt végezték el a melót. Ezzel a Red Bull szerelői érdemelték ki a 2019-es DHL leggyorsabb kerékcseréért járó díjat.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

Petrov Alonso előtt
2019. december 30.
Emlékszel még Hamilton és Massa 2008-as drámájára? Vagy Vettel első világbajnoki címére? Esetleg hallottál a Hunt vs. Lauda csatáról? Most megnézheted a 10 legizgalmasabb F1-es végjátékot.
Leclerc és Verstappen
2019. december 31.
Lewis Hamilton dominált – de melyik volt a legjobb küzdelem, a legjobb kör, a legjobb verseny?

További hírek