2019. augusztus 04. | 18:52

A Mercedes versenyzője hetedszer nyert a Hungaroringen.

Magyar Nagydíj - Az időmérő

Pénteken az eső rendesen megnehezítette a pilóták dolgát, szombatra azonban sokkal jobb lett az idő Mogyoród környékén. Az időmérő edzésen is végig sütött a nap, cserébe feltámadt a szél a Hungaroringen. Nem emiatt, de a Q1-ben Charles Leclerc a célegyenesre ráfordító kanyarban elvesztette uralmát a Ferrarija fölött, és kicsit megtörte a kocsija hátulját. Nagy szerencséjére akkora már biztonságban érezhette magát, a szerelőinek köszönhetően pedig folytathatta az időmérőt. Nem lehet elmenni szó nélkül George Russell teljesítménye mellett sem, a brit pilóta majdnem túlélte az első szakaszt az eddig bántóan lassú Williamsszel, Romain Grosjean az utolsó pillanatban pottyantotta ki a fiatal pilótát, aki 1,3 másodpercet vert a csapattársára, Robert Kubicára. A Q1 másik meglepetése – csak éppen negatív értelemben – Daniel Ricciardo (Renault) volt, aki csak 2 pilótát tudott megelőzni. Az ausztrál pilóta autójában pár erőforásselemet így nyugodtan ki lehetett cserélni, a büntetések miatt ugyan az utolsó rajthelyre szorult Ricciardo, de ennek lényegében nem volt nagy fontossága.

A Q2-ben a Haas és Kevin Magnussen keménykedett egy sort, a dán versenyző a boxutcában bevágott Lewis Hamilton elé, de nem történt koccanás, mert a Mercedes versenyzője észnél volt, elvette a lábát a gázról, így mindenki mehetett tovább. Lando Norris az időmérő második szakaszában is elemében volt, a középcsapatok versenyzői közül ő repesztette a legjobb időt, alig maradt el a Ferrariban ülő Sebastian Vettel 1:15.885-ös idejétől.

A Q3-ra már kirajzolódott, hogy a pole pozícióért Max Verstappen küzdhet meg a Mercedesekkel, a Ferrari hiába volt a leggyorsabb mindvégig az első szektorban, utána a technikásabb részeken rengeted időt veszítettek el a tűzpiros verdák. Verstappen rögtön az elején bedurrantott egy nagy körrel, de az utolsó menetében arra is rá tudott tenni egy lapáttal, amire szükség is volt, mert Valtteri Bottas is órási kört futott a kvalifikáció végén. A Red Bull holland titánja által futott 1:14.572-es köridő terészetesen új pályacsúcs volt, a harmadik rajtpozíciót Hamilton kaparintotta meg Leclerc és Vettel előtt (a Ferrari kettőse majdnem fél másodpercet kapott Verstappentől, aki a csapattársának, Pierre Gaslynak bő nyolc tizedet adott).

Utólag az FIA egyébként megbüntette Antonio Giovinazzit, mert az olasz pilóta a Q1-ben feltartotta Lance Strollt, így az Alfa Romeo versenyzője csak a 17. rajtkockából rugaszkodhatott neki a vasárnapi versenyek.

A Q3 végeredménye:

  1. Max Verstappen (Red Bull)
  2. Valtteri Bottas (Mercedes)
  3. Lewis Hamilton (Mercedes)
  4. Charles Leclerc (Ferrari)
  5. Sebastian Vettel (Ferrari)
  6. Pierre Gasly (Red Bull)
  7. Lando Norris (McLaren)
  8. Carlos Sainz (McLaren)
  9. Romain Grosjean (Haas)
  10. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo)

Magyar Nagydíj - A futam

Nem akárhogy kezdődött a vasárnap a Hungaroringen, Michael Schumacher fia, Mick Schumacher ugyanis élete első F2-es futamgyőzelmét Magyarországon ünnepelhette! A Hungaroringen 15 év után szólt a német himnusz egy Schumachernek.

Délután már mindenki nagyon várta a 34. Magyar Nagydíj futamát, a lelátók teljesen megteltek, óriási hangulatot teremtettek a holland drukkerek. Három után nem sokkal kialudtak a piros lámpák, Verstappen és Hamilton zseniálisat rajtolt! Bottas mindent megtett, hogy megtartsa a második helyét, Hamiltonnal és Leclerc-cel össze is ért, emiatt megsérült az első vezetőszárnya, lelassult. Nem sokkal később a finnek be kellett mennie a boxba, így visszacsúszott az utolsó helyre. Bottas mellett Gasly volt a rajt nagy vesztese, a hatodik helyről a kilencedikre csúszott vissza a francia. Sainz és Räikkönen viszont 2-2 helyet jött előre a start után. Az első 10 kör után Verstappen, Hamilton, Leclerc, Vettel, Sainz, Norris, Räikkönen, Gasly, Grosjean és Hülkenberg haladt pontszerző helyen.

Verstappen a mezőny elején pokoli tempót diktált, néhány kör után az ötödik helyen álló Sainz már 32 másodperces hátrányban volt a hollandhoz képest. Bottas pedig kereken 1 percre volt az első helytől, amikor elkezdte levadászni a Kubica, Stroll, Russell hármast. A 19. körben óriási csatát vívott egymással a két Toro Rosso, Danyiil Kvjat és Alex Albon fej-fej mellett haladt az egyestől a négyes kanyarig, végül előbbi kerekedett felül. A 20. kör környékén Hamilton rákapcsolt, megközelítette Verstappent, aki folyamatosan arra panaszkodott, hogy veszít a tapadásból. Eközben a Ferrari nem tudott beleszólni az első helyért zajló csatába, Verstappen a kerékcseréje után simán visszajött a harmadik helyen álló Leclerc elé.

A hétvége során végig zseniálisan vezető Lando Norris kerékcseréjét elszúrta a McLaren, így a fiatal versenyző hátracsúszott, a 11. helyre jött vissza Bottas elé. A 31. körben a Mercedes kihozta Hamiltont, aki Verstappen mögé jött vissza a pályára, az 1-2 másodperces hátránya ötre nőtt, az ötszörös vb-győztes pilóta kerékcseréje sem volt tiszta. A középmezőnyben több éles csata is kibontakozott a verseny féltávjánál, Bottas Ricciardót, Norris pedig Magnussent előzte meg.

De ekkor már mindenki Hamiltonra figyelt, aki a friss kemény gumikon nagyon begyorsult, a 36. körben már benézett Verstappen mellé, de támadni akkor még nem tudott. A 38. körben Hamilton ráesett Verstappen nyakára a célegyenes előtt, majd a négyes kanyarban próbálkozott meg az előzéssel, de inkább kiment a bukótérbe, mert csak szabálytalanul tudott volna bevágni a Red Bull elé. Verstappen a 44. körben lekörözte a kilencedik helyen autózó Bottast, a finn természetesen Hamiltont is elengedte maga mellett. A Ferrarik mintha pályán sem lettek volna, pedig ott haladtak a 3. és 4. helyen, de a Leclerc, Vettel páros nagyon lassú volt egész vasárnap.

A Mercedes úgy döntött, az utolsó 20 körre friss gumikat tesz fel Hamiltonnak, a Red Bull viszont nem hívta ki Verstappent, emiatt a holland panaszkodott is. Hamiltonra rászóltak, hogy nyomja, ahogyan csak tudja, ő pedig eleget tett a kérésnek, Verstappen 20 másodperces előnye komoly olvadásnak indult, de közben a körök száma is vészesen csökkent. 

Őrülten izgalmas finisre volt kilátás, öt körrel a vége előtt Hamilton megint uolérte Verstappent! A brit a 67. kör elején támadásba is lendült, az első kanyarban körbeautózta Verstappent, hatalmas volt a tapadáskülönbség Hamilton javára. Verstappent azonnal kihozták a boxba, hogy legalább a leggyorsabb körért járó bónuszpnt meglegyen neki (ez így is lett), a második helye nem forgott veszélyben. Két körrel a verseny leintése előtt Vettel elment LecLerc mellett az egyes kanyarban, ezen a délutánon a Ferrarik csak egymással tudtak csatázni. Bottas végül a nyolcadik lett, így legalább szerzett 4 pontot, de ennél azért sokkal többre vágyott.

Hamilton a 81. futamgyőzelmét aratta a Hungaroringen (összességében hetedszer nyert Magyarországon), nincs már messze Michael Schumacher rekordjától, a német legenda 91 futamgyőzelmet számlál az F1-ben. Verstappen a leintés után nem tűnt csalódottnak, a Red Bull versenyzője egyébként most először állhatott fel a dobogóra a Hungaroringen (már ami az F1-et illeti). Most jön egy 4 hetes nyári szünet, a következő versenyre Belgiumban kerül sor szeptember 1-jén.

A Magyar Nagydíj pontszerzői:

  1. Lewis Hamilton
  2. Max Verstappen
  3. Sebastian Vettel
  4. Charles Leclerc
  5. Carlos Sainz
  6. Pierre Gasly
  7. Kimi Räikkönen
  8. Valtteri Bottas
  9. Lando Norris
  10. Alexander Albon

A Forma-1 élmezőnyének állása:

  1. Lewis Hamilton 250 pont
  2. Valtteri Bottas 188 p
  3. Max Verstappen 181 p
  4. Sebastian Vettel 156 p
  5. Charles Leclerc 132 p
  6. Pierre Gasly 63 p 

A Forma-1 konstruktőri versenyének élcsapatai:

  1. Mercedes 438 pont
  2. Ferrari 288 p
  3. Red Bull 244 p
  4. McLaren 82 p
  5. Toro Rosso 43 p
  6. Renault 39 p 

Alapjárat helyszíni tudósítás

  • Címkék:
  • F1