F1: Max Verstappen nem érzi magát favoritnak

Tóth Balázs
Közzétéve:
2019-08-03, 17:23

Ami korábban lehetetlennek tűnt, az nagyon is valóságos, Verstappen és a Red Bull-Honda Lewis Hamilton elsőszámú kihívójává vált.

A Magyar Nagydíj időmérő edzését az a Max Verstappen nyerte, aki eddig még soha nem tudott győzni a szombati kvalifikáción. Külön érdekesség, hogy a holland éppen a 100. futamán, a Hungaroringen tudta elérni ezt, a helyszínről szurkoló megannyi holland szurkoló legnagyobb örömére. A második helyen Valtteri Bottas végzett, míg a harmadik legjobb időt Lewis Hamilton futotta.

Az időmérőt megelőzően a sajtó nyilvánossága előtt nyilatkozott a három dobogós, akik történetesen a pontversenyben is az első három helyet foglalják el, igaz, ott Hamilton vezet Bottas és Verstappen előtt. A beszélgetések során szó esett az elmúlt futamokról, valamint világbajnoki esélyeikről is nyilatkoztak a pilóták.

Verstappen még nem gondol a világbajnoki címre

Verstappen ugyebár a legutóbbi három versenyből kettőt megnyert, és 62 pontra csökkent Hamiltonnal szembeni lemaradása. Verstappen szerint azonban nem ő a Magyar Nagydíj elsőszámú esélyese.

"Nem hiszem, hogy mi vagyunk a favoritok, de igyekszünk jó munkát végezni" - mondta Verstappen.

Max Verstappen a Magyar Nagydíjon
Verstappen visszafogottan nyilatkozott világbajnoki esélyeiről

"A Mercedes rendkívül dominánsan kezdte a szezont, így nehéz lesz elkapni őket. Meg fogjuk próbálni, de nem gondolok a világbajnoki címre."

Érdekes ez a kijelentés. Ha én most azt mondom, ne gondolj egy rózsaszín elefántra, vajon mire fogsz gondolni? Egyértelműen egy rózsaszín elefántra, leszámítva, ha kivételes, emberfeletti akaraterővel rendelkezel. Valószínűleg azért egy-egy villanásra ott motoszkál a fejében a világbajnokság megnyerése, bármennyire is vérprofi Max, és próbál mindig a következő feladatra koncentrálni.

Verstappen megnyerte a kaotikus Német Nagydíjat a legutóbbi hétvégén, két futammal korábban pedig Ausztriában is győzedelmeskedni. A két verseny között megrendezett Brit Nagydíjon lemaradt a pódimuról, miután Vettel megelőzését követően a német hátulról belerongyolt, ám még sérült autójával is képes volt az ötödik helyen végezni.

"Több mint 60 ponttal vezet Hamilton, ami egy masszív előny. Legutóbb rossz hétvégéjük volt (a Mercedes-eknek, a szerk.), de ez bármikor előfordulhat velünk is. Elég nagy a hátrány, amit le kéne faragni".

Verstappen a Ferrari előtt az időmérő edzésen
A Magyar Nagydíj időmérő edzésén körrekorddal lett első

Sokak számára egyrételműen Verstappen eddig a szezon legjobb versenyzője, aki állítja, az eddig megszerzett tapasztalatai nagy segítségére vannak, hiszen immáron az ötödik szezonja tagja a Száguldó Cirkusz mezőnyének.

"Fontos tisztában lenni vele, hogy mikor érdemes mindent beleadni, és mikor kell visszábbvenni, mikor kell kockáztatni, és mikor nem, az ilyen helyzetek megítélésében sokat segít a tapasztalat" - mondta.

Veszélyben Hamilton hatodik világbajnoki címe?

Hamilton azt mondja, az idő fogja eldönteni, hogy Verstappen és a Red Bull rendelkezik-e azonosan jó tempóval minden típusú pályán.

"Nagyszerű munkát végzett Max, különösen az elmúlt versenyeken volt kiemelkedő, amit mutattak. A legutóbbi versenyhévtégén mi nem dolgoztunk elég jól, és ez az ő munkájukat is jobb színben tünteti fel. Ezen a versenyen biztosan gyorsak lesznek, és a hasonló pályákon, mint például Szingapúrban" - mondta Hamilton.

Hamilton a mogyoródi versenypályán
Hamilton dicsérettel illette Verstappent és a Mercedest

"Általánosságban véve egyre jobban felzárkóznak ránk. Jó látni, ahogy fejlődnek. Szeretnénk versengeni velük, és készen állunk a harcra, bármikor is következik be az" - folytatta gondolatait a címvédő.

Hamilton a Német Nagydíj után azt állította, ez volt eddigi Forma-1-es pályafutása egyik legrosszabb versenyhétvégéje. Az első 29 kör során ugyan vezetett, majd kicsúszott és megrongálódott az első vezetőszárnya, melyet követően szabálytalanul hajtott a boxba. A szerelők mintegy 50 másodpercet időztek az autóján, hezitálva, hogy a száraz pályás gumit vagy az intermedietet tegyék fel, és a szárnycsere sem ment éppen simán. A szabályok megsszegése miatt ráadásul 5 másodperces büntetést is kapott a brit pilóta.

Hamilton a Hungaororingen
A brit egyelőre nem aggódik, de figyelemmel kíséri a Red Bull fejlődését

A futamot csak a 11. helyen fejezte be Hamilton, ám a két Alfa Romeo utólagos kizárásával végül a 9. helyre ugrott előre, amiért két pontot kapott.

"Nincsenek rossz érzéseim, és nem érzem úgy, hogy bármilyen negatív energiákat magammal hoztam volna Hockenheimből. Ez csak egy rossz nap volt és egy komplikált hétvége a számomra. Ezek a dolgok megtörténnek. A csapattal őszintén átbeszéltük a dolgokat, és ezek a meetingek pozitívan végződtek. Mindannyian tanultunk a hibákból" - mondta Hamilton.

A pontversenyt vezető brit pilóta nem volt tökéletes állapotban a német versenyhétvégén, betegséggel küzdött. Le is mondta a Magyar Nagydíjig minden PR megjelenését, és azt mondja, a pihenőt követően sokkal jobban érzi magát.

"Remélem 100%-os állapotban leszek" - mondta.

Bottasnak bizonyítania kell

Hamilton csapattársa, Valtteri Bottas egy ragyogó lehetőséget hagyott ki, hogy csökkentse ponthátrányát a brittel szemben. Németországban biztos dobogós helyet dobott el a finn, amikor néhány körrel a vége előtt a harmadik helyről esett ki Hockenheimben. Mi több, miután Hamilton végül a zöldasztalnál kapott két pontot, Bottas hátránya két ponttal 41 egységre nőtt a címvédővel szemben.

Toto Wolff kijelentette, a Magyar Nagydíj utáni négyhetes szünetben fognak döntést hozni Bottas-ról, hogy 2020-ben is kínálnak-e számára versenyzői ülést. Bottas kijelentette, ennek elelnére nem aggódik a jövője miatt.

"Nyilvánvalóan nem jött jókor ez a baleset, most különösen nem, de ez történt, ezen már nem lehet változtatni. Keményen nyomtam, a csapat ezt akarta látni. De nem hiszem, hogy egyetlen hiba bármit is megváltoztatna. Én így gondolkodom, nem hiszem, hogy ezen kéne rágódnom" - mondta Bottas.

Bottas a Magyar Nagydíjon
Bottas a szerződése megosszabbításáért is versenyez a Hungaroringen

"A lehető legjobban kell szerepelnem a vasárnapi futamon, és tudom, hogy képes vagyok jól teljesíteni. Innentől már minden a csapaton fog múlni. Egyáltalán nem stresszelek, csak nyomni fogom a gázt, és ennyi. Még versenyben vagyok a világbajnoki címért is. Tudom, néhányan talán azt hiszik, hogy sansztalan vagyok, de én tudom, hogy képes vagyok odaérni a végelszámolásnál" - zárta gondolatait a Mercedes finn versenyzője.

Te mit gondolsz, melyikőjük nyeri a vasárnapi Magyar Nagydíjat? Lehet esélye a Ferrari pilótáinak?

Fotók:

További autós hírek

Tényleg elképesztő anyagokat küldtök mostanság és egyre durvábbak ezek… Ez a felvétel az Árpád hídon készült. Valahogyan a villamos sínekre…

Ketten meghaltak hétfőn a 42-es főúton Biharkeresztes és Mezőpeterd között, amikor két kamion frontálisan összeütközött – közölte a Hajdú-Bihar Megyei…

A zebrán gázolták el Veress László színészt, aki később belehalt a sérüléseibe. Veress Lászlót, a sepsiszentgyörgyi Tamási Áron Színház nyugalmazott színművészét…

Igen… azokat a pillanatokat is elkapják az egyre terjedő fedélzeti kamerák, amikor a fizikát készülnek meg…@ni a “nagytudású”, nagyarcú “sofőrök”.…

Annyira tipikusan szürreális a videón látható jelenet, amit olvasónktól kaptunk, hogy legszívesebben elszégyelnénk magunk. Nincs mese, erre születni kell. Nem…

Kapcsolódó írások

James Hunt
2019. június 15.
Az F1 legendás alakja egy olyan korban versenyzett, amikor még a vezetői képességek domináltak
Kallakis az üzletember és a Brown GP ünneplése
2019. október 06.
A pókeres berkekben is jól ismert üzletember, Achilleas Kallakis is bejelentkezett anno a Brawn GP megvásárlásért.
James Hunt cigarettázik
2016. június 15.
Nem volt még egy olyan résztvevője a Forma-1-nek, aki versenyzőként és kommentátorként is maradandót alkotott. 1976 világbajnoka örökké fennmarad a sportág rajongóinak emlékezetében
Hegedűs Andor a Red Bull Racing épülete előtt, szemből fotózva
2018. november 21.
Andor egy olyan karriert futott be eddig, amire sok benzinvérű társammal együtt ámulattal tekintünk . Az alábbi interjúból kiderül, hogyan került a Formula 1 egyik legelitebb csapatába tervezőmérnökként!