2019. augusztus 02. | 16:44

A Mercedes brit pilótája a toronymagas esélyes annak ellenére, hogy a Német Nagydíjon talán élete legrosszabb futamát teljesítette.

Az első szabadedzést Hamilton nyerte Verstappen és Vettel előtt. Este jön a részletesebb beszámoló, addig is egy kis esélylatolgatásba bocsájtkoztam, figyelembe véve az elmúlt esztendők statisztikái mellett a versenyzők lelki állapotát.

Hamilton a favorit, mint mindig

Hamilton még a McLaren-Mercedes színeiben is tudott nyerni a Hungaroringen, méghozzá háromszor is. Első ízben rögtön debütálásának évében, 2007-ben, két esztendővel később, 2009-ben is elsőként látta meg a kockás zászlót, majd keretbe foglalva McLarenes karrierjét 2012-ben is így tett.

A címvédő a gyári Mercedes istállóval kezdte meg a 2013-as szezont, a Hungaroringen pedig megszerezte első győzelmét a németekkel. Érdekesség, hogy abban az évben csak Magyarországon tudott futamot nyerni Hamilton. 2015 óta Vettel és Hamilton felváltva nyerték a futamokat, legutóbb, 2018-ban éppen Hamilton volt a soros, akit 17 másodperccel intettek le előbb, mint német vetélytársát. Tulajdonképpen idén is a legnagyobb esélyesek közé tartoznak, bár Hamilton kérdéses, mennyire épült fel fizikai és lelki betegségéből.

A múlt hétvégi Német Nagydíjon a brit egészségügyi problémákkal küzdött, s miután a pályán a 11. helyen intették le, vélhetően az eredményre nem szívesen emlékszik vissza - annak ellenére, hogy két ponttal azért növelte előnyét összetettben, miután kizárták a két Alfa Romeót utólag.

Ki nyerhet, ha nem Hamilton?

Vettel alapvetően jó hangulatban várhatja a futamot, hiszen Németországban az utolsó helyről indulva sikerült a kaotikus futamon egészen a második helyig előretörnie, még ha a verseny végéig erre vajmi kevés esély mutatkozott. A Ferrari időmérős és versenytempója is jónak tűnt az elmúlt hetekben, és ha nem jönnek közbe különféle technikai nehézségek, akár kettős győzelmet is arathattak volna Hockenheimben. 

Vettel mellett márkatársa, Leclerc is az esélyesek közé sorolható papíron, bár azok után, amit a Német Nagydíjon művelt a monacói, erősen kétséges, hogy valós-e ez az esély. Szerintem nem igazán, össze kell magát szednie fejben Leclercnek. Kétség kívül meg van a tehetsége, de az, hogy a pályát okolta kieséséért, egyáltalán nem volt szimpatikus. Még le kellene tennie pár dolgot arra a bizonyos asztalra, hogy ilyen kritikák hitelesek legyenek tőle, nem mellesleg jóval kevesebb vezetői hibát kellene vétenie.

Verstappen azok után, ahogyan megnyerte a hockenheimi futamot, feltétlenül a favoritok közé tartozik. A mellett, hogy fontos a jó startpozíció, kérdés, hogyan fog teljesíteni a rajtnál a holland, az utóbbi időben többször is beragadt a piros lámpák kialvásánál. Márpedig a kanyargós Hungaroringen egy ilyen hiba sokkal nehezebben lesz javítható, mint máshol (leszámítva Monacót), az előzési pontok száma limitált, így hát Verstappennek nagyon észnél kell lennie a startnál.

Na és Bottas? Vele mi a helyzet?

Valtteri Bottas-on óriási a nyomás, hiszen a Mercedes már a német futam előtt bejelentette, hogy a következő két nagydíj eredményének függvényében hozza meg a döntést, marad-e a jelenlegi második számú pilótájuk vagy sem. A két bizonyítási lehetőségből egyet rendesen elpuskázott Bottas, aki egy biztos dobogót hajított el túlzott akarásának köszönhetően Hockenheimben. Ha nem villant nagyot a finn Mogyoródon, annak bizony komoly következményei lehetnek.

Bár a hivatalos F1-es füzet Bottas-szal van tele, a Mercedes egyik ülésére komolyan pályázik Ocon. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke már célzott is rá, hogy nem szívesen engednék másik csapathoz kölcsönbe ifjú tehetségüket, márpedig ha ez így van, akkor aligha Hamilton helyére tennék be.

Hamilton sem fiatalodik, 34 esztendős, és bár még lehet néhány jó éve a Száguldó Cirkuszban, elérkezett az idő, hogy elkezdjen gondolkodni a pótlásáról a Mercedes. Személy szerint nem lennék meglepve, ha a nyári szünet után egy helycserét jelentetnének be Toto Wolffék... Persze merőben más lehet a helyzet, ha Bottas ellentmondást nem tűrő vezetéssel megnyerné a Magyar Nagydíjat, a rendszeresen hazánkba látogató szép számú finn különítmény legnagyobb örömére. 

Odaérhet-e Kvjat vagy Stroll a dobogóra?

Önerőből aligha, a Mercedes pedig két egymás utáni futamon esélytelen, hogy betlizzen. Valószínű a retró ruhákat már eldobozolták a németek, talán fel is gyújtották őket, s a furcsa kalapok és maskarák helyett ismét 100%-ig a versenyzésre fognak koncentrálni.

A kis csapatok esélye ismét az eső lenne, de az előrejelzések jelenleg verőfényes napsütést jósolnak a futamra. Egy-egy zápornak azért van realitása, ami komolyan felkavarhatja az állóvizet.