F1: Szakértői elemzés, hogyan győzte le Charles Leclerc a Mercedeseket Monzában

Közzétéve:
2019-09-17, 15:00

Az Olasz Nagydíj a régi időket idéző, végletekig izgalmas verseny volt. Egy korábbi F1-es pilóta kielemezte a történéseket.

Társszerző: Hajdu Balázs

Csak néhány olyan különleges nap van a Forma-1-ben, amikor egy pilóta győzelme az egész paddockban örömet hoz. Monzában épp egy ilyenre került sor az Olasz Nagydíj versenynapján. Kis túlzással mondhatni, múlt vasárnap nem volt egyetlen olyan ember sem, aki ne örült volna Charles Leclerc sikerének – a szíve mélyén még Lewis Hamilton, Valtteri Bottas és Toto Wolff is elismerte a monacói pilóta teljesítményét - véli Karun Chandhock korábbi F1-es pilóta, aki részletekbe menőe elemezte a monzai futamot.

Az Olasz Nagydíj időmérő edzése végtelenül komikus módon ért véget, nyilvánvalóan minden pilóta a szélárnyékra hajtott. Amikor Carlos Sainz a második szektor végére ért, akkor már csak 30 másodperce volt a leintésig. Mivel az utolsó etap nagyjából 26 másodpercet vett igénybe, látható volt, hogy a mezőny többi részének nem lesz lehetősége újabb gyors körre. Elképesztő, hogy ezt nem vették észre a fejlett szoftvereket használó csapatok!

A vasárnapi futam fantasztikus volt. Ahogy Martin Brundle megfogalmazta a verseny végén. a Mercedes mindkét autójával mindent megtett, hogy legyőzze Charles Leclercet, aki remekül állta a nyomást. Egy régi időket idéző, végletekig izgalmas verseny volt, ahol a dobogós hármas rendkívül magas szintű autóversenyzést mutatott be.

Leclerc a Ferrari volánja mögött

Leclerc és a Mercedes pilótái már az első körtől fogva komoly tempót diktáltak. Az első szakaszban kivárásra játszottak, a kerékcseréket követően aztán mindent beleadtak. A Mercedes remek ütemben hívta ki Hamiltont, a Ferrari pedig hasonlóképpen jól reagált. A szerelők egyik oldalon sem hibáztak, abszolút nyílt maradt a küzdelem.

A gumiválasztás különbözősége érdekesen alakult a két élcsapat között. Mindketten sokat tanultak a Spában történtekből, a pénteki szabadedzésből, a Ferrari pedig a tavalyi Olasz Nagydíjból. Akkor Kimi Räikkönen győzelmébe került a közepes keverékek korai kopása, így Leclerc autójára a kemény abroncsok kerültek fel. Hamilton autóján elhasználódtak a közepesek, így a Ferrari döntése kifizetődőnek bizonyult.

A kerékcserét követő időszakban azonban Hamilton abroncsai voltak versenyképesebbek. A brit világbajnok ennek megfelelően komoly nyomás alá helyezte a monacóit – mindketten minőségi autóversenyzést mutattak be. Úgy gondolom, hogy Leclerc rendkívül okos volt a Parabolicában, ahol a pálya határait feszegetve mélyre ment, majd nyitott egyet a kormányon, és a célegyenes felé száguldva kiegyenesítette a kanyar kijáratát. A Ferrari és saját maga erősségeit próbálta kihasználni. Tudta, hogy megfelelő előnyét még DRS és a szélárnyék segítségével sem tudja Hamilton leküzdeni.

Leclerc Monzában

Lewis egy alkalommal nagyon közel került a második lassítóban. Leclerc a határon – ám szerintem még elfogadható módon – védekezett. Nagyon tetszik a fekete-fehér zászló használata, és örülök, hogy egy esetleges büntetéssel nem szóltak bele a versenyzésbe. Elképzelhető, hogy egy másik esetben Leclerc nem úszta volna meg ennyivel.

A Mercedes okosan játszott a lehetőségeivel, amikor Bottas első etapját elnyújtották. Hamilton körökön keresztül komoly nyomás alá helyezte Leclercet, aki egy komoly hibától eltekintve nem remegett meg. Az ötszörös világbajnok később ugyanott rontott, ezzel átengedte Bottasnak a második helyet, és ezzel Leclerc megtámadásának lehetőségét.

Leclerc nem nézte a tükröt, leszegte a fejét és nyomta. A Mercedes jobban viselkedett a Lesmo és Ascari sikánban, a vörösök egyenesben mutatott tempójára azonban nem volt ellenszer. Leclerc kibírta a nyomást, megszerezte pályafutása – és a Ferrari idei – második futamgyőzelmét.

Leclerc száll ki autójából az Olasz Nagydíj megnyerése után

Fantasztikus hangulat uralkodott az eredményhirdetés alatt. Jó volt látni Mattia Binotto és a csapat örömét. Ahogy a Tifosi ünnepelte a Ferrarit, arra pedig nehéz szavakat találni. Lássuk be, hogy a Ferrari csapatfőnökére egy egész nemzet által gyakorolt nyomás nehezedik. Elképzelhető, hogy több versenyt nem is nyernek idén, ám az, hogy 9 éves kihagyás után ismét összejött a hazai futamgyőzelem az olaszoknak, feledtethet minden gondot.

A nagy ünneplés közepette volt egy valaki, aki nem örülhetett felhőtlen módon. Sebastian Vettel a saját hibájának köszönhetően megpördült, és veszélyes módon, Lance Strollt kiütve tért vissza a pályára. Cselekedete 10 másodperces stop/go büntetést ért, mellyel elintézte saját esélyeit egy jó eredményre. Nem mellékesen egyedül hagyta csapattársát a Mercedesek ellen vívott csatában.

A Ferrari csapata ünnepel Monzában

Nehéz elhinni, hogy máris véget ért a Forma-1 európai szezonja. A következő futamot Szingapúrban rendezik. Max Verstappen és a Red Bull jó eséllyel veheti fel a harcot a Mercedesszel szemben.

Te mit gondolsz Charles Leclerc, és a Ferrari teljesítményéről? Milyen futamra számítasz a szingapúri éjszakában?

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

Forma-1-es autó
2019. december 29.
A gazdag múltra visszatekintő fesztivál fénypontját évről-évre a királykategória autói adják.
Petrov Alonso előtt
2019. december 30.
Emlékszel még Hamilton és Massa 2008-as drámájára? Vagy Vettel első világbajnoki címére? Esetleg hallottál a Hunt vs. Lauda csatáról? Most megnézheted a 10 legizgalmasabb F1-es végjátékot.

További hírek