2019. október 08. | 18:19

Az FIA Motorsport Games Drifting Cup kategóriájában Szántó Zoltán képviseli hazánkat.

Egy új, különféle vezetési képességeket megmérettető sorozat indul az autósportban, ahol a résztvevő országok számára kiegyensúlyozott teljesítményt kell nyújtani a különféle autósport szakágakban például driftben. A 2019 október 31. és 2019 november 3. között megrendezett megmérettetésnek az olaszországi Vallelunga Circuit ad otthont. 6 különböző kategóriában fognak versenyezni 20 ország pilótái.

Magyarország is képviselteti magát a rendezvényen, versenyzőink a Touring Car Cup, a Formula 4 Cup, a Karting Slalom Cup, a Digital Cup és Drifting Cup futamain indulnak. A drift sportágban Szántó Zoltán áll majd helyt a Hunakamo csapat színeiben.

Ellenfelei közül az osztrák, cseh, litván versenyzők műszaki- és vezetéstechnikája már nem ismeretlen, hiszen rendszeresen látogatnak hazánk nemzetközi versenyeire, nemrég a Trackwood sorozat máriapócsi futamain is találkozhattak már velük, ahol Ámon Olivérral mi is kint voltunk.

Ugyanakkor az indulók között lesznek a magyar pilóta számára teljesen ismeretlen versenytechnikával és vezetési stílusban autózó svájci versenyzők is. A 20 résztvevő országból 13 képviselteti magát a drift szakágban, aminek edzései és kvalifikációi november 1.-én zajlanak majd, a döntő pedig november 2.-án este lesz megrendezve.

Mióta drift sportág az FIA hivatalos kategóriáját képviseli, komoly fejlődésbe lendült az öreg kontinensen. A versenyről, a tervekről és célokról, driftről beszélt a Drifting.hu alapítója és a Hunakamo tulajdonosa Béres Szabocs, valamint Szántó Zoltán pilóta.

Minek köszönhető, hogy a drift ennyire elismert sport lett?

Béres Szabolcs: Szerintem a többi autósport sokkal vagy egyre inkább unalmas, ezzel szemben a Drift sokkal kiszámíthatatlanabb és természetesen ez a leglátványosabb autósport szerintem az egész világon.

Te személy szerint mit tehetsz a drift elismeréséért?

Béres Szabolcs: Folytatom az elmúlt 14 évnyi munkámat és a folyamatos kommunikáció mellett az általunk rendezett vagy támogatott versenyek minőségét fejlesztem a csapatommal.

Idén drift kategóriában a Hunakamo színeiben Szántó Zoltán állhat rajthoz. Óriási lehetőség ez egy pilótának. Milyen segítséget kap az induláshoz Zoli?

Béres Szabolcs: Az MNASZ pénzügyi támogatása mellett mi a kapcsolatokért és indulási jogért voltunk felelősek. Most hogy kiderült, hogy sikeres volt a munkánk, kapcsolatainkon keresztül próbáljuk majd Zolit és a drift sportot reflektorfénybe állítani.

Mikor lesz ismert az induló drift pilóták névsora?

Béres Szabolcs: A határidő már lejárt, így várhatóan a napokban kerül ki a publikus felületekre.

Mit érdemes tudni erről a versenyről?

Béres Szabolcs: A világ minden országa lehetőséget kapott, hogy egy nemzeti válogatottat küldjön az alábbi sportágakban: GT Cup, Touring Car Cup, Drifting Cup, F4 Cup, Karting Slalom Cup and Digital Cup. Ezen belül is a drift került az esti főműsoridőbe, hiszen az esemény mindkét napján ebben az időben nézhetik majd a nézők ezt a nagyszabású produkciót.

Hatalmas megtiszteltetés ért: Te képviseled kis hazánkat a FIA Motorsport Games-en drift kategóriában. Izgulsz?

Szántó Zoltán: Igen, valóban hatalmas a megtiszteltetés! Nagyon izgulok, mert itt már nem csak magamért és a csapatomért küzdök, hanem Magyarországért is.

Az MNASZ támogatást is ad az induláshoz. Gondolom ez nagy segítség egy ilyen versenynél...

Szántó Zoltán: Óriási segítség, hiszen így a felkészülést egy nagyobb keretből gazdálkodhatjuk ki, ami szabadabb és kreatívabb munkát enged meg. Azok a fejlesztések is megvalósulnak, és olyan pótalkatrészek megvásárlása is lehetővé válik, amik lényegesen növelik a megbízhatóságát az autónak. Valamint így nem a családi költségvetésből veszem ki a “rávalót”, ami külön öröm. Köszönöm a lehetőséget az MNASZ-nek!

Mesélj egy picit az autódról, amivel rajthoz állsz majd!

Szántó Zoltán: Az autóm egy BMW E92, ami 2017 év közepe felé készült el. Azóta folyamatos az autó fejlesztése. Idén már a formula drift építési sémáihoz igazítottuk. A hűtő hátra a csomagtartóba került, onnan egy professzionális vízforgató berendezés biztosítja a megfelelő vízáramlást, amit egy kis kijelzőn tudok figyelni a hőfok és működési adatokat tekintve. A versenytank is a csomagtartóban, egy biztonsági kalodában kapott helyet.

Szintén idén teljes üvegszálas karosszériára cseréltük az eredetit. A motor egy BMW 4400 köbcentis V8 erőforrás, amit egy kompresszor segítségével igyekszünk némi többlet levegőhöz juttatni. Jelenleg 1 bar nyomáson üzemel, amit a kovácsolt belső jól visel. Több módosítás történt az eredetihez képest, hiszen a hengerfej csatornái is bővítve lettek a szabadabb áramlás miatt, valamint a szelepek nagyobb nyitásáról a hegyesebb vezérműtengelyek gondoskodnak. Mindezt a rendszert egy írható vezérlő koordinálja az optimális működés érdekében.

Az autó futóművét a formula driftben gyakran használt Wisefab segíti a legnagyobb kormányszög elérésében. Az autó érdekessége és egyben ez az, ami feltűnővé és egyedivé is teszi, hogy a saját karikatúrám került az ajtóra fő motívumként.

Milyen eredménnyel lennél elégedett?

Szántó Zoltán: Mivel maximalista vagyok, ezért a győzelemmel lennék elégedett. Minden erőmmel azon leszek, hogy sikerüljön!