2020. február 03. | 17:37

A Renault komolyan foglalkozik az e-sport részlegével.

Társszerző: Hajdu Balázs

Minden Forma-1-es istálló rendelkezik e-sport divízióval. A Renault a többieknél mélyebben beleásta magát a projektbe. Az elektronikus platformon versenyzők ugyanahhoz a fitnesz programhoz férnek hozzá, mint a Renault Akadémiájának pilótái. Napi 8 órát töltenek egy székben ülve, nekik is szükségük van a regenerálódásra.

„A fizikai kihívás nem olyan, mint a való életben, de nekik is teljesíteniük kell, így az ő egészségi állapotukra is odafigyelünk” - mondta David Thompson, a Renault Humán Teljesítményközpontjának vezetője.

A cél tehát nem az, hogy a játékosok a valódi versenyzésre készítsék fel. A lényeg, hogy a szimulátoron jól teljesítsenek. Jarno Opmeer, a Renault elektronikus sztárja egyébként rendelkezik némi versenypályás tapasztalattal, hiszen versenyzett a Formula Renault Eurólupában.

„Ezáltal van némi előnyöm a többiekkel szemben. Nagyon sok a tehetséges srác, de nincs meg mindenkiben a versenyzői véna és a versenypályán megszerezhető rutin” - árulta el Opmeer.

A holland e-sport versenyző a Renault enstoni gyárának közelében él, napi nyolc órát gyakorol. Ahogy a való életben, úgy itt is meg kell küzdeni a lehetőségért. Évente több tízezren vesznek részt online selejtezőkön, a Forma-1-es csapatok innen választják ki a versenyzőket.

Opmeer ígéretes karrierlehetőséget lát az e-sport világában.

„Jelenleg az F1 e-sport a világ legnagyobb szimulátoros versenysorozata. A legnagyobb gyártók is jelen vannak, így közelebb kerülhetünk a valódi autóversenyzéshez” - mondta Opmeer.

Sokak szerint az e-sport nem tekinthető az autóversenyzési ranglétra első fokának. Szerintük a gokartos tapasztalatok nem helyettesíthetők egy szimulátorral. Létezik azonban más vélemény is

„A szimulátorban nem kell félned a veszélytől. Egy ütközésnek nincsenek olyan következményei, mint a való életben. A gokart más kávéház, ott bíznod kell a leszorítóerőben, érezned kell a tapadást, és tudnod kell a dolgod minden egyes kanyarban” - mondta Max Fewtrell a Renault Akadémiájának Forma-3-as versenyzője.

Daniel Ricciardo F1-es ülése jelenleg biztonságban van, a Forma-1 virtuális oldala viszont nem mostanában fog eltűnni. Alacsony költségszerkezettel rendelkezik, nincs szükség annyi logisztikára, és nem kell aggódni a károsanyag-kibocsátás miatt. A szimulátoros bajnokság a szurkolók számára is élvezetes. Vajon eljutunk oda, hogy a virtuális F1 izgalmasabb lesz a valódinál?

„Ne feledjük, hogy a legtöbben képernyőn követik a valódi Forma-1-et is. Ha sikerül félretenni az előítéleteidet, akkor egy e-sport verseny nagyon izgalmas tud lenni. Nincs akkora különbség az autók között, a versenyzők pedig nagyon sokat tudnak” - szögezte le Jack Aitken, a Renault F1-es tesztpilótája.

  • Címkék:
  • F1