A legjobb F1-es autók a 2019-es Goodwoodi Sebességfesztiválon

Közzétéve:
2019-12-29, 19:44

A gazdag múltra visszatekintő fesztivál fénypontját évről-évre a királykategória autói adják.

 

Társszerző: Hajdu Balázs

A Goodwoodi Sebességfesztivál az autóversenyzés legjobb járműveit felvonultató rendezvény. A következő összeállításban az idei fesztivál legjobb F1-es autóit csodálhatod meg.

Mercedes-Benz W125 (1937)

A II. világháború előtti autóversenyzés egyik meghatározó gyártója a Mercedes volt. Egyik legkiválóbb autójuk az 1937-es idényre tervezett W125-ös modell. A versenygépben egy 537 lóerős. nyolchengeres motor dolgozott. A W125 különleges felfüggesztéssel tűnt ki a tömegből, a hosszú rúgóúthoz ugyanis kemény lengéscsillapítók párosultak.

Williams-Ford FW08 (1982)

A nyolcvanas évek nagy bajnoka, az 1982-es Williams-Ford FW08 is szerepet kapott a fesztiválon. Ha láttad élőben versenyezni, szerencsésnek mondhatod magad. A Williams istálló háza táján mindent megadnának, ha újra versenyképes autójuk lenne. Addig pedig marad a múltidézés…

Ferrari 126 (1983)

Ferrari autói természetesen vonzzák az érdeklődő tekinteteket Goodwoodban. A képen látható 1983-as Ferrarival Rene Arnoux három futamgyőzelmet is aratott. A legendás pilóta az idei fesztiválon újra autóba ült, a Ferrari 126 mellett a Renault RS10 volánja mögött is feltűnt.

Leyton House CG901 (1990)

A March Engineering Leyton House Racing egy japán ingatlanos cég után kapta a nevét, és mindössze két Forma-1-es szezonban lépett színre, az 1990-es és 1991-es idény azonban elég volt arra, hogy beírják magukat a történelemkönyvekbe. A CG901-es modellt az ifjú Adrian Newey tervezte, aki később a Williams, a McLaren és Red Bull csapatoknál világbajnok autók megalkotásán dolgozott.

Mercedes-Benz W165 (1939)

Az 1,5 literes, négyütemű V8-assal felszerelt autót az 1939-es Tripoli Nagydíjra építették. Az előkészületek mindössze 8 hónap alatt zajlottak. Az autó beváltotta a hozzáfűzött elvárásokat, a Mercedes pilótái kettős győzelemmel zártak a versenyen.

Lola-Ford T90 (1966)

Ez az autó ugyan az Indy Car sorozatban szerepelt. Mivel a kétszeres F1-es világbajnok Graham Hill is vezette, valamint számos csúcskategóriás technológiát használtak, ezért itt a helye. Hill 1966-ban ezzel az autóval nyerte meg az Indy500-at, miután sikeresen kikerült egy 14 autót érintő balesetet a rajt után.

Lotus-Ford 38 (1966)

Egy újabb Indy500-as autó, komoly nagydíjversenyzési hagyományokkal. 1965-ban Jim Clar egy Lotus 38 volánja mögött nyerte meg a viadalt. Ez volt az első farmotoros autóval aratott győzelem az Indy500 történetében.

Tyrrell-Ford 006 (1973)

A fesztiválon Sir Jackie Stewart 80. születésnapját is ünnepelték. A háromszoros F1-es világbajnok előtt tisztelegve került pályára a Tyrrell-Ford 006-os, mellyel 1973-ban nyert világbajnokságot. Két fia, Paul és Mark vezethették édesapjuk legjobb autóit.

Red Bull Racing RB8 (2012)

A Forma-1-ben érvényben lévő szabályok korlátozzák a csapatok tesztelési lehetőségeit. Az elmúlt néhány szezonban a bemutató eseményeket is kihasználták, hogy plusz köröket tehessenek meg. Ez a Red Bull Sebastian Vettel harmadik világbajnoki címével véget ért 2012-es idényből származik.

Renault Sport E20 (2012)

Ez az autó Lotus E20 néven szerepelt 2012-ben a Forma-1-ben, a csapatot ezt követően vásárolta meg a Renault. A képen Guanju Zsu, tesztpilóta látható, Goodwoodban rajta kívül Max Fewtrell és a csapat elsőszámú pilótája, Daniel Ricciardo ült a volán mögé.

Williams-Renault FW19 (1997)

A kilencvenes évek közepén Nigel Mansell, Alain Prost és Damon Hill is versenyzett a Williams színeiben. A korszak legerősebb autójával rendelkeztek akkoriban. Az FW19 1997-ben Jacques Villeneuvet egészen a világbajnoki címig repítette.

Abban az évben 17 versenyből 8-at a Williams-Renault zsebelt be. Villeneuve drámai körülmények között, a szezonzárón kaparintotta meg a világbajnoki címet, Michael Schumachert maga mögé utasítva. A Renault az év végén kiszállt a Forma-1-ből, a Williams pedig pár idényen át nehezen tudta felvenni a versenyt a McLarennel és a Ferrarival.

Mercedes AMG F1 W08 EQ (2017)

A Forma-1-ben 2014-ben kezdődött a hibrid korszak, azóta csak a Mercedes csapata tudott világbajnoki címet szerezni. Lewis Hamilton ma már hatszoros győztesnek mondhatja magát, a W08-as volánja mögött ünnepelhette negyedik VB-címét. A brit 2017-ben 9, csapattársa Valtteri Bottas pedig 3 futamgyőzelmet szerzett. Goodwoodban Bottas és a csapat tesztpilótája, a jövőre Renault-színekben versenyző Esteban Ocon ülhetett autóba.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

Petrov Alonso előtt
2019. december 30.
Emlékszel még Hamilton és Massa 2008-as drámájára? Vagy Vettel első világbajnoki címére? Esetleg hallottál a Hunt vs. Lauda csatáról? Most megnézheted a 10 legizgalmasabb F1-es végjátékot.
Fittipaldi pózol a serleggel
2020. január 01.
Az alábbi pilóták számára nem ért véget az autóversenyzés a Száguldó Cirkusz elhagyása után.

További hírek