Nicholas Latifi útja a Forma-1-ig

Közzétéve:
2019-12-01, 16:44

A Hungaroringen mutatott teljesítménye egészen parádésra sikeredett.

Társszerző: Hajdu Balázs

A Williams csapata tegnap jelentette be, hogy George Russell mellett Nicholas Latifi lesz az istálló másik versenyzője 2020-ban. A 24 éves kanadai pilóta jelenleg a Forma-2-ben versenyez. Ki is ez a Nicholas Latifi? A következő összeállításban 5 meghatározó pillanatáról olvashatsz.

Az első Forma-2-es győzelem

Latifi első szezonja az akkor még GP2-nek nevezett sorozatban vegyesre sikerült. Látványos indult Barcelonában, ahol az ottani betétfutamon második helyen ért célba. A következő fordulókban szörnyen szerepelt, hét versenyből négyet is idő előtt kellett befejeznie. Újonc évében 16. helyen végzett a pontversenyben.

2017-ben aztán jobbra fordultak a dolgok a kanadai pilóta számára. A bajnokság innentől már az FIA Formula 2 nevet viselte. Latifi sereghajtóból a középmezőny élére verekedte magát, kilenc alkalommal dobogóra állhatott, a pontversenyt pedig az 5. helyen fejezte be. Ebben az évben már a futamgyőzelem is összejött neki. A fordított rajtrácsos elv alapján az élről indulva győzött Silverstoneban, vezető helye csak egy biztonsági autós fázis alatt forgott veszélyben. Valódi domináns teljesítmény volt, Latifi felhívta magára a figyelmet.

Latifi első Forma-2-es győzelme után a dobogón

A Williamses szerződés

A 2019-es év elején Latifi nevét már jól ismerték a Forma-1-es paddockban. A 24 éves kanadai korábban a Renault és a Force India csapatától már kapott tesztlehetőséget, mielőtt 2018 decemberében szerződtette volna a Williams. Latifi jó benyomást tett a brit istállóra, és folyamatosan segítette George Russell és Robert Kubica munkáját. Az első szabadedzésén hazai pályán, Kanadában vehetett részt. Csekély tapasztalata ellenére csak két tizeddel maradt el Russell idejétől.

Latifi összesen hat szabadedzésen vezethette a Williamst. Legutóbb Brazíliában is ő ült a gyakorláson Robert Kubica autójában, jövőre pedig már át is veheti a lengyel versenyző helyét a szombati és a vasárnapi napon is.

Latifi a Williams autójában

Az első Feature Race győzelem

2019-ben már a negyedik F2-es idényének vágott neki, azzal a tudattal, hogy ez az utolsó esélye, hogy bekerüljön a Forma-1-be. A nyitó hétvégén nem került egyszerű helyzetbe, az időmérőn a negyedik helyre kvalifikálta magát. A 24 éves versenyző fantasztikus rajtjával rögtön kettőt lépett előre, majd a 9. körben a svájci Deletrazt is megelőzte. Egy lassú kerékcsere miatt Latifi visszaesett a második helyre, ám jobb gumikezelésének köszönhetően visszaszerezte a vezetést. Ezek a képességek a Williamsnél is segíthetik a kanadait.

Latifi Feature Race győzelme után

Három siker egymás után

Barcelona kiemelkedően fontos helyszínnek bizonyult Latifi szezonjában. Zsinórban harmadik győzelmével remek pozícióba kerülhetett a bajnoki címért folyó küzdelemben. Benne volt a levegőben, hogy az elképesztően kiegyensúlyozott De Vries átveszi tőle az első helyet, ám Latifi bizonyította, hogy ő a sorozat egyik legjobbja.

A kanadai megszerezte a második rajthelyet az olasz Ghiotto mögött. A rajtot követően visszaesett a harmadik helyre, ugyanis a kínai Guanju Zsu megelőzte őt. Ismét a fantasztikus gumikezelés kellett ahhoz, hogy innen legyen esélye a győzelemre. Latifi a többiekkel ellentétben kiválóan időzítette kerékcseréjét, és frissebb abroncsainak is köszönhetően megelőzte Zsut, majd a tragikus körülmények között elhunyt Anthoine Hubert és Jordan King kiállását követően az élre állt, és meg sem állt a győzelemig.

Latifi győzelme Barcelonában

Visszavágás a Hungaroringen

A spanyolországi versenyt követően Latifi négy egymást követő futamon maradt győzelem nélkül. Silverstoneban ugyan felállhatott a dobogóra, Franciaországban az autó nem volt elég erős, Monacóban ő követett el hibákat, Spielbergben pedig csapattársával, Sérgio Sette Camarával ütközött.

A bajnoki pontversenyben De Vries vette át a vezetést, Latifi esélyei egyre halványabbak lettek. Az önbizalmának is jót tett a Magyarországon aratott győzelme, ahol vakmerő előzéssel utasította maga mögé holland vetélytársát. De Vries indult az első rajtkockából, ám elfékezte magát az első kanyar előtt, ezzel lehetőséget adott Latifinek. A bajnoki címet ugyan nem nyerte meg, de a Hungaroringen mutatott teljesítményével számos rajongót szerzett magának.

Latifi győzelmét ünnepli a Hungaroringen

Szerinted mire lesz képes Latifi a Forma-1-ben?

Forrás:

További autós hírek

Nagyjából 100 mérföld/h (kb: 160km/h) sebességgel ütközött egymásnak egy Nissan Gtr és egy Tesla Model X a Floridai Hallandale Beac-…

A Tolna Megyei Rendőr-főkapitányság Közlekedésrendészeti Osztályának munkatársai 2020. január 25-én éjjel az M6-os autópálya Budapest felé vezető oldalán állítottak meg…

Az útviszonyoknak megfelelő vezetést soha ne hagyjuk figyelmen kívül különben könnyen megtörténhet a baj és bizony, ha nem tudjuk profin…

Teljes terjedelmében égett egy körülbelül kétszáz négyzetméteres épület és benne hét személyautó vasárnap este a Budapest 21. kerületében a II.…

Vissza a jövőbe-rajongók figyelem: már nem üresben vesztegel a film ikonikus időgépének kerekeket adó autó, a Delorian DMC-12-es  – írja…

Kapcsolódó írások

Forma-1-es autó
2019. december 29.
A gazdag múltra visszatekintő fesztivál fénypontját évről-évre a királykategória autói adják.
Petrov Alonso előtt
2019. december 30.
Emlékszel még Hamilton és Massa 2008-as drámájára? Vagy Vettel első világbajnoki címére? Esetleg hallottál a Hunt vs. Lauda csatáról? Most megnézheted a 10 legizgalmasabb F1-es végjátékot.
Fittipaldi pózol a serleggel
2020. január 01.
Az alábbi pilóták számára nem ért véget az autóversenyzés a Száguldó Cirkusz elhagyása után.
Fisichella
2020. január 04.
Nem mindenki tudta kezelni a nagycsapatoknál jelentkező nyomást.