Az 1965-ös Steyr Puch 650T-től a 70-es, 80-as évek autószörnyetegein és a 90-es évek modernebb autóin át egészen a 2014-es Ford Fiesta WRC-ig sok legendás gépcsoda lesz látható idén San Marinóban. Az élvonalból és a múlt bajnokai közül Kris Meeke és Derek Brannigen egy Ford Fiesta WRC-vel, Mikko Hirvonen és Jarmo Lehtinen egy Ford Focus WRC-vel, Craig Breen és Scott Martin egy Citroen C4 WRC-vel, míg Gustavo Trelles régi navigátorával, Jorge Del Buonóval és egy Toyota Celica GT4-gyel vág neki az idei Rallylegendnek.

Az egyik Legnagyobb Martini Racinges pilótán, Massimo „Miki” Biasionon kívül több régi nagy névvel is találkozhatsz október közepén San Marinóban. Ott lesz a négyszeres ralivilágbajnok Juha Kankkunen, az egyszeres bajnok Markku Alén, az egykor gyári Lanciával vitézkedő VB futamgyőztes Andrea Aghini, és a háromszoros olasz rallybajnok Franco Cunico, aki egy Martinis Ford Escort Cosworth-tal szórakoztatta hajdan a nézőket.

Először vesz részt a Rallylegenden Riccardo Patrese, aki 1977 és 1993 között Formula 1-es pilóta volt. Ez idő alatt 257 nagydíjon indult, ami 15 éven át megdönthetetlen rekord volt, és csak 2008-ban Rubens Barrichello vette át tőle a legtapasztaltabb versenyző címét. 1992-ben a bajnokság ezüstérmese lett, ezen kívül hatszor nyert futamot és harminchétszer állt pódiumon.

Egy Audi Quatro S1 a 2017-es Rallylegend rajtjában

Szintén első alkalommal érkezik San Marinóba Emanuele Pirro, aki a Formula-1-es szereplése után átnevezett a hosszútávú versenyzés világába, és milyen jól tette, hiszen ötször nyerte meg a Le Mans-i 24 órás versenyt.

Ezek mellett nem elhanyagolható tény az sem, hogy évek óta sok magyar névvel találkozhatsz a nevezési listán. Idén sincs ez másképp, ugyanis 10-nél is több magyar páros neve szerepel az indulók közt, többen közülük már tapasztalt résztvevők, de vannak első próbálkozók is.

A 16 Rallylegend a Martini Racing jegyében zajlik majd

A Rallylegenden minden évben emléket állítanak az autósport egy-egy meghatározó személyének vagy márkájának. Tavaly Colin McRaére emlékeztek, idén viszont a Martini Racing kapja a főszerepet, aki 50 éve van a motorsport világában. Ráadásul idén lesz 30 éve, hogy Massimo „Miki” Biasion egy Martini Racinges Lancia Delta Integraléval megszerezte első világbajnoki címét a WRC-ben. Nagy bulinak ígérkezik ez a dupla évforduló!

Hosszú lesz ez a két hét! Pontosan ennyi idő van még hátra az indulásig, amit nagyon várok, mert október 11-én hátamra kapom a fotós cuccom, és meg sem állok San Marinóig.