Tartják a Dakaron a pozíciójukat a magyarok

Közzétéve:
2019-01-11, 11:59

A Szalay Balázs-Bunkoczi László kettős a csütörtöki napon is átküzdötte magát

Ahogy az korábban kiderült, a szerdai versenynap sem telt el problémamentesen, hiszen egy szikla megrongálta az Opel Grandland X első futóművét, melyet a szerelőcsapat csak csütörtök reggelre tudott orvosolni.

„Nagy kő esett le a szívemről, amikor meghallottam, hogy a fiúk reggel beindítják az autót, és elmennek vele egy tesztkörre. Nyilván nem olyan a Grandland X, mint újkorában, de ezt nem is lehetett elvárni ilyen rövid idő alatt. Amit lehetett, a csapat megtett, s a lényeg, hogy menetkész a kocsi...” – mondta Szalay

41. Dakar Rali Opel Grandland X oldalról

A csütörtöki napon 351 kilométert kellett megtenni a csapatoknak, mely több részből állt. A két szakasz közé egy ún. neutralizációs (50 km) részt ékeltek be, ezzel vált teljessé a versenynap. Szalayéknak most is meggyűlt a bajuk az elemekkel, hiszen a homok megint rengeteg problémát okozott az Opel csapatának.

„Kőkemény nap volt ez – már megint – jelentette ki Szalay. – Azzal kezdődött, hogy elakadtunk a mély, púder-szerű homokban, vagyis a fesh-feshben. De annyira, hogy az autó nem volt hajlandó megindulni, mindig csak annyit ment, amennyit a trepni engedett. Méterről méterre küzdöttük előre magunkat. Ezt követően a pálya szűkebb részén az egyik versenyzőtársunk elakadt éppen az út közepén, és képtelenség volt kikerülni. Választottunk egy új útvonalat, és megint kezdődhetett az ásás, de ebben a játékban már nem voltunk egyedül, akadtak partnereink, akik szintén ki akarták kerülni a veszteglő járművet.”

41. Dakar Rali Opel Grandland X elölről

Az első részt a 36. helyen zárták, a végső pontszámot viszont a második befejezése után számítják ki a szabályok szerint, így végül a 32. helyen fejeztékbe a csütörtöki napot. Ez pedig azt jelenti, hogy az összetettben tartják a 28. helyüket.

„A szakasz második részén vadul bekezdtünk, azt gondoltam, hogy itt a lehető leggyorsabban végig kell menni, nehogy ránk sötétedjen. De mégsem volt olyan gyors, mint szerettem volna, mert annyira fújta a saját poromat a szél, hogy többször meg kellett állnunk, mert nem láttam, merre kell menni. Mintha éjszaka lett volna az autóban. És ez még mindig nem lett volna baj, de amikor kiértünk a második szakasz végére, észrevettük, hogy defektünk van. Kicseréltük, de kétszáz méter múlva kiderült, hogy a bal első abroncs is lyukas, szóval azt is le kellett cserélni. Ezzel viszont az a helyzet állt elő, hogy vár ránk egy hosszú szakasz pénteken, de nincs pótkerekünk… Nagyon észnél kell lennünk…” – tette hozzá az Opel Dakar  Team pilótája, Szalay Balázs.

Ez volt ráadásul a maratoni első napja, így este kizárólag a versenyzők szerelhették az autóikat, és kizárólag azokat az alkatrészeket használhatták fel a művelet során, amit magukkal vittek a külön erre a célra kijelölt táborba.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Opel Dakar Team sajtóinformáció

Kapcsolódó írások

Opel Manta B
2020. január 12.
A Manta 1970-ben mutatkozott be a Ford Capri riválisaként. Vagány külsejével és átlagon felüli vezetési élményével gyorsan népszerűvé vált a fiatalok körében!
Lancia 037 a szurkolók előtt hátulról fotózva
2018. október 16.
Az első napnak hatalmas lelkesedéssel és izgalommal vágtam neki...

További hírek