2019. február 05. | 15:40

Január 30-án az FIA Párizsban tartott ünnepségén jelentette be, hogy Walter Röhrl is bekerült a motorsport hírességek csarnokába

Azt mondjuk nem igazán értem, hogy a 71 éves, kétszeres rali-világbajnok miért csak most került be, abba a szűk körbe, ahol a motorsport legnagyobb neveinek állítanak emléket. Helyet kapott a WRC regnáló világbajnoka Sébastien Ogier is, akárcsak Sébastien Loeb, id. Carlos Sainz, Colin McRae, Petter Solberg, Juha Kankkunen, Massimo Biasion és még néhányan a hőskorból. A Formula-1 nagyjai közül is sokan szerepelnek az említettek mellett, de az megér egy másik cikket.

A hétszeres világbajnok, Michael Schumacher után a leghíresebb német autóversenyzőnek Walter Röhrlt tartják. A ragensburgi születésű rali versenyző a 70-es, 80-as évek meghatározó alakja volt a rali-világbajnokságnak. 1973-ban debütált az ikonikus Monte Carlo ralin, amit összesen négyszer nyert meg.

1981-ben a német rali bajnokságban is indult egy Porsche 924-gyel, szintén ebben az évben egy 911-es Porschéval indult a vb San Remo-i versenyén. Ezután segítette a gyártó munkáját a sportkocsik fejlesztésében, kezdve a 964 Carrerával.

Az Opel, a Fiat, a Lancia és az Audi gyári csapatát is erősítette 14 éves pályafutása alatt. Ez idő alatt 440 szakaszt tudott nyerni, 31 dobogós helyezést és 14 futamgyőzelmet zsebelt be abban az időszakban, mikor a rali vb elég komoly átalakításokon ment át és a teljesítményt a biztonság elé helyezték! 1980 és 1982 rali világbajnoka később a pályaversenyzés világában is aratott sikereket, például a Pikes Peaken. Visszavonulva az aktív versenyzéstől a Porsche fejlesztőrészlegénél helyezkedett el, majd 1993-ban a márka nagykövete lett.

Az évek alatt olyan sikeres modellek fejlesztésében vett részt, mint a Porsche 959, a Carrera GT és a 918 Spyder.

A Top Gear összeszedte, hogy melyik az öt legvadabb autó, amit eddig vezetett a német. Nem meglepő, hogy a Porsche dominál a listában. Walter Röhrl mindegyikről megoszt egy-egy gondolatot.

Porsche 935:

"Vizes körülmények között mind a két kezemmel szorítottam a kormányt és akárhogy gépészkedtem a pedálokkal nem tudtam egyenesben tartani. Ha egy autó 180 km/ órával csúszik keresztben az még rendben van, de 200-nál már kissé bonyolultabb a helyzet. "

Porsche Carrera GT :

"A kezelése olyan, mint egy versenyautónak, de ehhez a teljesítményhez sosem volt megfelelő gumiabroncs."

Audi A2 Quattro:

"Korának egyik legerősebb rali autója volt, a világon pedig csupán két vagy három ember volt képes vele pontosan autózni. Az öthengeres motornak köszönhetően gyönyörű hangja volt, az összkerék-meghajtás miatt pedig szórakoztató volt vele a versenyzés."

Audi 90 IMSA:

"Nagyon erős és fantasztikus technika volt, az összkerék-hajtásnak és a slick abroncsoknak köszönhetően brutális kanyarsebességre volt képes."

Porsche 911 GT2:

"A Nürburgring Nordschliefe Pflanzgarten kombinációján 307 km / órával száguldottam át, ami gyorsabb, mint a legtöbb versenyautóval, nagyon precíz és pontos lett a 911 GT2. Nem lehet hibázni, mert azonnal megbosszulja a technika."