2020. október 29. | 12:31

Az autó külső megjelenése méltó módon ötvözi a régi E9-es modell és a modern formatervek egyvelegét.

Az autókat kedvelő dizájnerek nagyon szeretnek nosztalgikus állapotukban alkotni, ezt láttuk akkor is, amikor valaki újragondolta a Fiat 126-os modellt. Most pedig a terítékre egy BMW E9-es modell került. Abraham Chacko dizájner munkájának neve BMW EV9 lett, amely jól elegyíti a retró és a modern megjelenést. Ezzel együtt ez valószínűleg egy elektromos autó lehet az EV kifejezésből kiindulva.

Az E9-es modellt egyébként 1968 és 1975 között gyártották, több mint 30 ezer példányban. A modell a versenypályán is sikeres volt, például az Európai Túraautó Bajnokságban. Ezt a legendás modellt élesztette újjá a művész, aki megtartva az autó alapvető vonalait modernizálta azt. Így integrálta az új autóba az egyedi fényszórókat és irányjelzőket, valamint a még apró hűtőrácsokat. Habár az autó eleje eléggé agresszív, még ez is gyönyörűen lett megtervezve és igazából összhangban van az autó egészével. Kereke pedig nagyban hajaz az M1-es modellek felnijeire.

A BMW belső tere alkalmazkodik a külső minimalista és modern megjelenéséhez. Nagyon kényelmesnek tűnő ülések és leegyszerűsített műszerfal látható. A hátsó üléssor egy kanapéra hasonlít, és habár a tervező szerint az autó úgy lett tervezve, hogy a mesterséges intelligencia segítse a sofőrt, inkább az autó kivételesen modern külseje a fontos. 

Amennyiben érdekek a BMW régi modelljei, nézd meg alábbi tesztünket! Ha nem indul a videó, megnézheted az Alapjárat YouTube csatornáján.