2019. július 12. | 12:33

A Nissan Európa-szerte leleplezi a frissített Navarát, több- és több fotót közölnek róla a közösségi médiában.

A Nissan Navarán véghez vitt minimális, optikai változások nem biztos, hogy elegek lesznek ahhoz, hogy meg lehessen különböztetni az újat az elődmodelltől, de ez akkor lenne csak igazán nagy gond, ha a bódé alatt is maradt volna minden a régi. De nem maradt.

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

Nos, kezdésként az 1 tonnás japán szerkezet a 2,3 literes négyhengeres dízel erőforrás frissített változatát kapta. A motoron ezúttal már nem egy, hanem két turbó csücsül. Az alapkivitel esetében 160 lóerővel és 425 Nm forgatónyomatékkal találkozhatsz, a széria csúcsát jelentő verzió azontúl már 187 lóerőt és 450 Nm-ert bocsát használója rendelkezésére.

A blokk frissítése viszont itt még nem ér véget, a Nissan acéldugattyúkkal és karbon bevonatú dugattyúgyűrűkkel látta el az egységet, új üzemanyag nyomásszabályozót és üzemanyag-szivattyút telepítettek. A hűtőberendezés teljesítményét is fokozták, valamint az új kipufogórendszer magában foglalja a részecskeszűrőt és az SCR-technológiát. Az apró, ám számottevő változtatások fényében összességében kijelenthető, hogy a károsanyag-kibocsátás csökkenhet és az üzemanyag-hatékonyság javulhat a korábbi típus által produkálthoz képest.

A 2,3 literes dízelmotor egy teljesen új, hatfokozatú manuális váltóegységhez lett kapcsolva, mely a Nissan állítása szerint finomabb hangolású lett, könnyebb váltást és fokozott szinkronitást eredményezhet a vezető örömére. Felárért hétfokozatú automata váltóval is megrendelhető a Navara, ezt az egységet a reszponzivitás jegyében szintén frissítették.

A Navara egyike azon néhány 1 tonnás pickupoknak, amelyek 5-kapcsolású hátsó felfüggesztéssel bírnak, ez a funkció most már a King Cab kivitelekben is elérhetővé válik. Ezáltal nemcsak kényelmesebbé és jobban vezethetővé válik a Navara King Cab, hanem a teherbíró képesség is nő. A platóra 1 115 és 1 180 kg súly közti rakományokat lehet pakolni.

A Navara hátulját 25 milliméterrel megemelték, kétfokozatú tekercsrugós felfüggesztést pakoltak alá, elöl pedig nagyobb féktárcsákat kapott.