Két teljesítményszinttel lesz elérhető a spanyol márka második elektromos autója.
A Cupra az utóbbi időben nagyon összeszedte magát, hiszen csak 5 éve vannak a piacon, már eladtak bő 300 ezer autót. Pedig mondhatjuk, hogy főleg rétegautókat árulnak, hiszen nem biztos, hogy mindenki ennyire sportos kivitelekre vágyik.
De a mutatók jók, tehát mehet a fejlesztés, dől a lé, lehet bővíteni a palettát is. Sorra húzzák be a legújabb Volkswagen-platformos modelleket és készítenek belőle valami igazán extrém sporteszközt.
Ahogy korábban a Seat több modelljét is faragták, az ID.3-hoz is hozzányúltak és Born néven szabaították rá a piacra. Ez volt a márka első tisztán elektromos modellje, most viszont itt a következő, a Tavascan.
![](/sites/default/files/styles/alapjarat/public/CUPRA-Tavascan_13_HQ-9.jpg?itok=dSBXLnql)
A sajtóanyagban büszkén hivatkoznak rá, mint a márka első kupé-SUV-ja, bár ezt a megnevezést és a kategóriát is félretenném mielőtt valaki rosszul lesz. Bár biztosan bennem van a hiba, hiszen a németek nem tudnak eleget gyártani az ilyen formájú autókból. Mondjuk párszor már az is kiderült, hogy ha valamit sokan csinálnak, az attól még nem lesz jó.
Viszont itt a Tavascan, ami szerintem csak elnevezésében lett olyan különös, önálló formaként emészthetőbb és a tető levágása talán fejtérben sem vesz el annyit, ami ebben a kategóriában előfordul. A vad dizájnelemekkel elöl és hátul, a fényszórókkal és a Cuprás formai gagekkel együtt egy igazán jó megjelenésű autó lett szerintem.
Viszont egy sportautónál még ennél is fontosabb terület a technika. Sokan azt gondolják, hogy elektromos autót építeni egyszerű. Ez valamelyest igaz is, de jóra megcsinálni az már külön művészeti ág. Kérdés, hogy a Cupra mennyire volt erre képes, bár egy már létező jó platformot vettek kölcsön a Volkswagentől.
Két kivitelben lesz elérhető a modell, egyszer egy, másodszor két villanymotorral. Az előbbi kivitel 286, utóbbi már 340 lóerővel lesz elérhető és összkerékhajtással, ezzel akár 5,6 másodperc alatt is lemehet egy 0-100-as sprint.
Mind a kettőhöz ugyanaz a 77 kWh nettó kapacitású akkumulátort csatolják, amivel elméletileg 550 kilométer hatótáv is elérhető lesz - valószínűleg a gyengébb kivitelnél. Ez már egy elég élhető hatótáv és a töltéssel sem kell majd sokat vesződni a számok alapján. Hiszen 10-ről 80 százalékra fél óra alatt eljuthatunk 135 kW-os töltőponton.
![](/sites/default/files/styles/alapjarat/public/CUPRA-Tavascan_14_HQ-5.jpg?itok=ideRAQxR)
Belül egy egészen meghökkentő és szokatlan látvány fogad. Ez részemről piros pont mert a spanyolok hajlandóak voltak ötletelni és a koncepcióautós túlzásokat nem elradírozni a szériamodellig. Ennek megfelelően pedig egészen extrém az összkép és ez sokakat bevonz majd.
Kicsit talán a középen elhelyezett 15 colos táblát oldhatták volna meg elegánsabban. A fényképek alapján nem csak ormótlan, de a látótérből is elvehet majd fontos centimétereket. Viszont minden más remekül harmonizál az extrém vonalakkal és stílussal, kellett már egy ilyen üde színfolt a konszern márkái közé.
A tervek szerint a Cupra Tavascant a Volkswagen kínai gyárában fogják építeni és onnan hozzák majd Európába. A tervek szerint 2024-ben kezdődhet majd meg a forgalmazása és tervek szerint már az első évben 70 ezer darabot szeretnének értékesíteni.