hétfő - 2024. május 06.
14.5 °C
időjárástiszta égbolt
95 631 Ft
100 684 Ft
D 618 Ft

A Ferrari és a Lamborghini nem akar elektromos autót

Technológiai fejlődés ide vagy oda, vannak még olyanok, akiknek egy jó szívó V12 még mindig többet ér, mint bármilyen villamosított technika

Néhány autógyártó már bejelentette, hogy a modellpalettájukból kiszorítják a tisztán hagyományos robbanómotoros autóikat. Helyette kizárólag hibrideket vagy elektromos autókat fognak forgalmazni néhány éven belül. Ellenben vannak még renegátok - nem kisebb nevek, mint a Ferrari és a Lamborghini - akik nem terveznek tisztán elektromos autókat piacra dobni. Ezt mindkettejük vezérigazgatója megerősítette a Frankfurti Autószalonon. Persze ők is dolgoznak a saját hibrid modelljeiken, de nem akarják elriasztani a fanatikusaikat holmi elektromos modellekkel.
Képzelj el egy elektromos Aventadort. Ugye most már érted, miért nem akar ilyet a Lambó?

A Ferrari technológiai főnöke, Michael Leiters azt mondta az elektromos autókról:
„Több idő, több innováció kell ugyanahhoz a teljesítményhez és emellett még nagyobb kihívás, hogy ugyanazt a vezetési élményt tudják nyújtani, mint a mostani modelljeink. Csak gondolj a motorhangra és a többi, számunkra lényeges dologra. Ezért az első lépés nekünk a hibridizálás.”
A Lamborghini főnöke, Stefano Domenicali elmondta, hogy érdekli őket a hibrid-technológia, miközben nem akarják feladni a szívó V10 és V12-es motorokat:
„Nem látok rá lehetőséget, hogy a szupersportautók szegmensében azonnal megjelenjenek az elektromos autók, de a hibridizáció be fog következni még az elkövetkező 5 évben.”

Stefano Domenicali a Lamborghini Aventador S Spyder mellett a Frankfurti Autószalonon

A Volvo volt az első gyártó, amelyik bejelentette, hogy 2019-től csak olyan autót fognak értékesíteni, ami hibrid/elektromos. A Bentley is bejelentette az év folyamán, hogy minden modellje elérhető lesz plug-in hibrid technológiával az elkövetkező néhány évben. Augusztusban az Aston Martin volt az, aki a 2020-as évek közepére elérhetővé teszi az összes modelljét plug-in hibrid technológiával. És ha ez még nem lenne elég, szeptember elején a BMW adott ki egy nyilatkozatot, amelyben a márka 25 villamosított járművet fog kínálni 2025-re – közülük 12 teljesen elektromos lesz. A McLaren még 2016-ban mondta, hogy a 5 éven belül a modellpalettájuk fele hibrid hajtáslánccal fog rendelkezni.
Ahhoz képest, hogy egymás riválisai, a Ferrari is azon a véleményen van, hogy egyelőre nem akar teljesen elektromos autót

Így ha egy hagyományos szupersportautóra vágysz (már amennyiben egy szupersportautó lehet hagyományos), a Ferrarira és a Lamborghinire számíthatsz. Bár ha tovább halad a teljesen elektromos autók térnyerése, lehet, lesznek még olyan egzotikus autógyártók, akik maradnak a hagyományos robbanómotorok mellett, csakhogy hozzájuk pártoljanak a vásárlók. Forrás: Motortrend