2018. április 25. | 17:31

Szinte már minden autógyártónak  kötelező Hibrid, de még inkább a jövőbe mutatóan tisztán elektromos hajtású típusokat fejleszteni és piacra dobni. De az egyre növekvő konkurenciaharc vajon adott elég időt az Audinak?

Leginkább a hétköznapi használhatóság a töltő rendszer jelenlegi még nem teljes kiépítettsége a magas ár és a hatótáv kérdése miatt sokan nem tekintünk még igazán praktikus alternatívaként a tisztán elektromos hajtású autókra. Ettől még vannak, és egyre újabb és újabb modellek látnak napvilágot. A TESLA már mindenkinek egyet jelent az elektromos autózással, de az Audi sem maradhatott le e tekintetben főleg miután a Jaguár I-Pace már a piacon van és egész használható autónak látszik. Ráadásul az angol nagymacska a kategóriában másik nagy konkurens a Tesla Model X ellen már bizonyított versenypályán is! Egy korábbi Alapjárat cikkben megnézheted az összecsapást! Vajon a 2018 második felétől, de inkább végétől elérhető Audi E-tron tud–e annyit, mint elődei?  Papíron majdnem igen, de azért van némi lemaradás…  Persze azért árban veri őket, de amúgy? Lehet inkább várni kellett volna még kicsit és tovább fejleszteni, mint SOS kijönni vele? Minden esetre a gyár bizakodó. Bram Schot az Audi marketing igazgatója szerint az első tisztán elektromos autójuk, az E-tron „game changer” lesz. Meglátjuk. A tervek és a valóság. Elméletben 396km hatótávot ígérnek WLTP-szabvány szerint mérve, ami rosszabb, mint a többieké és a tervezett 500 kilométernél is kevesebb. Az eredeti koncepció 3 elektromotorral készült volna, 1 első és 2 hátsó -twin- elosztásban és összesen 496 Le és 800 Nm nyomaték repítette volna az Audi első tisztán elektromos SUV-ját. De csak volna, mert bár szépen indult, de az E-tron végül ebben is alább adott. A Q5 alapokra épülő és nagyjából méretben és helykínálatban is hozzá hasonló E-SUV végül 1 front és egy hátsó E-motorral készül, és a teljesítmény is „csak” 160 és 320 Le között lesz majd. Így viszont az eredetileg tervezett 4,5 másodperces gyorsulás szintén veszni látszik. Amit viszont tud majd: elektromos quattro-hajtás és a belső kialakítás is természetesen hozza majd a német luxust.  95kWh-ás Li-ion akkumulátorról táplálkozik, ami 11Kw-os otthoni töltésnél 8,5 óra alatt 22Kw-al pedig 4,5 óra alatt töltődik fel. Az Ionity és egyéb gyors töltő állomásokon azonban, mivel képes lesz CCS 150Kw-os gyors töltést is fogadni 30 perc alatt nulláról 80%-ra töltődik majd az akksi! Ez elég jól hangzik már! Kár, hogy kevés Ionity van és 2020-ig is csak 400 állomást terveznek Európában…  2025-ig összesen 20 tisztán elektromos és plug in hibrid modellt szeretne az Audi létrehozni. Az irány már jó még az áron és a hatékonyságon talán van mit csiszolni a többiekhez képest, de néhány év múlva már tényleg (E)-tron követelők lehetnek.