2020. március 09. | 13:21

A városi kisautó jövője bizonytalan, de teljesen elektromos hajtáslánccal talán a kínálatban maradhat.

A kicsi olcsó városi autókat úgy lehet még olcsóbbá tenni, mind eladási ár, mind pedig gyártási költségek terén, hogy több márka is osztozik ugyanazon a modellen. Nem először történt olyan az autóiparban és vélhetően nem is utoljára, amikor a Peugeot, a Citroen és a Toyota összeállt, hogy közösen piacra dobjanak egy városi minit. Ez lett a Peugeot 107 – Citroen C1 – Toyota Aygo hármas.

A dolog be is jött meg nem is, sajnos az emberek az alacsony fogyasztású városi kisautók helyett inkább városi crossoverekben ülnek manapság. A kisautók kimentek a divatból, emiatt már többször is felmerült a Peugeot-nál, hogy 2021 után nem forgalmazzák tovább a 108-ast, az előbb említett 107-es utódját. Ha nem kell, hát nem kell alapon nyugdíjazzák a típust. Kár lenne érte, hiszen ezeknél a törpéknél nem sok ideálisabb járművel lehet közlekedni a városokban.

A napokban viszont olyan hírek láttak napvilágot, amelyek adnak némi reményt a kisautó számára. Jean-Philippe Imparato, a Peugeot főnöke megerősítette, hogy néhány héttel ezelőtt olyan döntés született, amely pozitív jövőt fest a 108-as számára. Megmarad az autó, így hát nem kell elszomorodniuk azoknak, akik a francia márka legkisebb autójára szomjaznak a jövőben.

Van viszont egy fontos kitétel: valószínűleg elektromos lesz. Kizárólag. Az elképzelések szerint az új elektromos Fia 500-as hajtásláncát kapja majd meg, miután a két cég, a PSA-konszern és a Fiat-Chrysler fúziója folyamatban van. Így házon belülről érkezhet a mentőöv a Peugeot 108 számára. Egyelőre semmi biztosat nem lehet tudni, mert a tranzakció során ilyen információkat törvényileg tilos megosztani a külvilággal, de amint véget érnek a tárgyalások, valószínűsíthetően hivatalossá válik a dolog.

Ha így lesz, akkor a legkisebb Peugeot-t egy kis 118 lóerős villanymotor mozgatja majd, amely egy 42 kWh kapacitású akkumulátorról működik. A Fiat esetében 9 másodperces 100-ra gyorsulást és 150 km/h-ás végsebességet emlegetnek, valószínűleg az új 108-as is majd hasonló menetteljesítményekkel büszkélkedhet. Ami azonban a menésnél sokkal fontosabb, hogy egy töltéssel a WLTP-ciklus szerint akár 320 kilométert is megtehet majd, ami az átlagos használat mellett egy hétre elegendő lesz. További információk a két cég egyesülését követően várhatók.

Örülsz a hírnek, vagy inkább a crossover-tulajdonosok táborát erősíted?