Az eredeti Countach idén lett 50 éves.
„Mi valóra váltjuk az álmokat. Ezt tettük a klasszikus Countach modellel az 1970-es években. És most újra megtesszük. Jön az új Countach” – jelentette be hétfőn a Lamborghini a Twitteren.
Az eredeti Countach – amely idén lett 50 éves – egy olyan ikon, amely segített meghatározni a modern szuperautókat, de egyelőre nem világos, hogy mikor és milyen formában jelenik meg az új változat.
Az egyik lehetőség, hogy az új Countach a 2021-ben megjelenő két V12-es különleges kiadás egyike lesz, mindkettő az Aventadorra épül, és valószínűleg a Lamborghini Sián energiatárolási technológiáját használják majd. Ez lehet az utolsó V12-es Lamborghini szupersportkocsi, mielőtt 2023-ban megérkezik az Aventador tervezett utódja, amely egy új V12-est és plug-in hibrid technológiát tartalmaz. De jelen pillanatban az sem kizárt, hogy az új Countach is hibrid hajtásláncot kap, egyelőre mindenki csak tippelget.
We make dreams come true. We did it with the classic Countach in the 1970s. And we’re doing it again. The new Lamborghini Countach is coming. #Lamborghini #Countach pic.twitter.com/nXctgIuyqe
— Lamborghini (@Lamborghini) August 9, 2021
Az 1971. március 11-én, a Genfi Autószalonon bemutatott Countach a Lamborghini Miura utódja volt. Bár mindkét autó tervei Marcello Gandininek tulajdoníthatók, a Countach egészen más formát öltött. Ék alakja meghatározta az 1970-es évek szupersportkocsi-dizájnját, és ollós ajtajai a mai napig a Lamborghini V12-es modelljeinek védjegye.
A Countach 1990-ig maradt gyártásban, közel 2000 példányt gyártottak belőle, mielőtt a Diablo felváltotta volna. A Lamborghini a hosszú gyártást egy különleges, 25. évfordulós kiadással ünnepelte, amelyen egy bizonyos Horacio Pagani dolgozott.
A korai példányok 4,0 literes, V12-es motorral készültek, de a későbbi modellekben megnövelték a lökettérfogatot, ezek a példányok lökhárítókat, nagy hátsó szárnyakat és egyéb kiegészítőket is kaptak. A motort minden esetben hosszirányban szerelték, és egy 5 sebességes kézi váltóhoz kapcsolták.
A Countachot sosem tartották könnyen vezethető autónak. Valentino Balboni, a Lamborghini veterán tesztpilótája szerint a motor elhelyezése túl magasan volt, ami miatt az autó hajlamos volt a hirtelen túlkormányzottságra. A Countach egyébként nem egy spanyol harci bikáról kapta a nevét, mint a legtöbb Lamborghini modell, ez a szó piemonti nyelvjárásban csodálkozó felkiáltást jelent.
Wikipédia