Az autókban már jóideje megjelentek olyan kényelmi funkciók, mint a fűthető ülések, a fűthető kormánykerék és természetesen ide tartozik a fűthető első és hátsó szélvédő is. Függetlenül attól, hogy a kocsi ezen részeit a komfortosabb utazás vagy a biztonság növelése érdekében melegítjük, mégis van egy terület, amely ebből a szempontból eddig észrevétlen maradt. Egészen mostanáig. Ugyanis az anyagtudománnyal foglalkozó német Canatu előállt a fűthető fényszórók koncepciójával.

Mivel egyre több autó rendelkezik LED-es fényszórókkal, amelyek működésük során egyáltalán nem termelnek sok hőt, jó esélye van, hogy a hó és a jég felgyülemlik a lámpabura felszínén, ezáltal korlátozva a bevilágított területet és a vezető látását. Bár ez már önmagában is komoly problémát jelent, kiváltképp, ha szeretnéd is látni, merrefelé haladsz. Arról már nem is beszélve, milyen nehézségek elé állítja az autonóm vezetési rendszereket.

Csakúgy, ahogy a fényszórókat is elfedhetik a téli időjárás melléktermékei, a vezetést támogató rendszerekhez használt érzékelők és szenzorok, mint például az adaptív sebességtartó automatika is lefagyhatnak és leállhatnak. Éppen ezért a Canatu egy olyan fűthető filmréteget tervezett, amely a fényszórókra felhelyezve képes hideg időben is tisztán tartani a lámpaburát.

A fűtött felületek mellett a német cég azzal is foglalkozik, hogy lehetővé tegye, hogy lényegében bármely felület érintőképernyőként működhessen. Elmondásuk alapján ez a technológia képes lenne megoldani a járműfunkciók különféle anyagokba történő zökkenőmentes integrálását.

A Canatu intelligens filmrétegei és érzékelői lehetővé tehetik a tervezők számára, hogy a műszerfal ívét követő képernyőket készítsenek, vagy az ülések háttámláját használhassák az infotainment kijelzők vezérléséhez – mindezt vaskos mechanikus kezelőszervek vagy a középkonzolból kiugró tabletek hozzáadása nélkül.

Dodge Ram infotainment rendszere közelről

Emellett a belső ergonómia és a világítás újratervezésének lehetőségeire is komoly hangsúlyt fektetnek annak érdekében, hogy javítsák a jármű biztonságát. A hatalmas kijelzőkbe rejtett információs és szórakoztató rendszerek általánossá válásával a sofőr számára egyre komplikáltabb feladatot jelent a jármű funkcióinak kezelése. Márpedig egy egyszerűen használható rendszer azt jelenti, hogy a vezetőnek kevesebb időt kell eltöltenie a képernyő nyomkodásával és sokkal jobban az előtte álló útra, és a forgalomra koncentrálhat.

Bár ezek az újfajta technológiák még nem kerültek gyártásba, azt mindig is izgalmas dolog látni, hogy mit tartogathat a jövő az autóipar számára.