Azt ígérik, hogy a márkától megszokott kényelem és a prémiumérzet még egy ilyen kis városi crossover esetében sem fog hiányozni.
Egyre terjedelmesebb szeletet szeretne magának a piacból a Lexus, így most nyit egy kaput magának lefelé is. Elmondásuk szerint minőségben nem, de árban és méretben egy kicsit lejjebb lőnek az eddig megszokotthoz képest.
Bár volt már kisebb autója a Lexusnak, anno Prius technikával árulták a CT200h-t, ami csak egy 4,35 méter hosszú kompakt autó volt. Ha az SUV felépítésű modelleket nézzük, akkor az UX jelentette eddig a paletta alját alig 4,49 méteres hosszával, most pedig megérkezett az LBX, ami még kisebb.
Az új modell csupán 4,19 méter hosszú 2,58 méteres tengelytávval, ehhez 1,825 méter széles. SUV felépítése ellenére még csak magasnak sem lehet mondani, 1,54 méteren húzódik a tetővonal csúcspontja és hogy ezt el lehessen helyezni, az első Toyota Yaris volt 1,50 méter magas volt.
Annál viszont sokkal kifinomultabb és modernebb lett az LBX, amelynek a neve egy mozaikszó. Azt jelenti, hogy Lexus Brakthrough Crossover, tehát a márka úttörő crossovere. Ez egy városi kis hobbiterepjáró, amely kicsit nagyobb hasmagassága és ballonosabb kerekei miatt jobban állja a ramaty utak kihívásait és a padkára való felugratásokat.
A Toyota prémiummárkája egyébként egy fiataloknak szánt belépőmodellnek hirdeti az LBX-et és hangsúlyozzák, hogy a dizájn is ehhez igazodik. Sportos, fiatalos és vagány vonalakkal húzták meg az autót, amit akár fekete tetővel is megvehetünk. Az orr-rész kialakításán már a Lexus új dizájnirányzata jelenik meg, várhatóan a jövőben a többi modell is erre hajaz majd.
Belül már nincs akkora buli, inkább egyszerű lett, bár tagadhatatlanul modern az LBX. A 31,2 centis műszercsoport természetesen már csak digitális, és középről sem maradhatott el a 24,9 centi képátlójú érintőkijelző. Ezen már a Lexus legújabb fedélzeti rendszere fut majd és elérhető lesz vezetékkel vagy vezeték nélkül az Apple CarPlay és az Android Auto.
Hajtás terén egy egészen friss öntöltő hibridrendszer dolgozik majd az LBX-ben. Ennek az egyik fele egy 1,5 literes, 3 hengeres benzinmotor, ami a gyártó szerint világszínvonalú hőhatékonysággal dolgozik, emellett könnyített dugattyúkkal és elektronikusan vezérelt szelepvezérléssel érnek el minél magasabb hatékonyságot.
Emellett két villanymotor-generátor segíti a hajtást. A váltómű egy elektronikusan vezérelt CVT, amivel a Toyota egyébként régóta dolgozik. Az egész rendszer összteljesítménye kereken 100 kW, azaz 136 lóerő és ehhez tartozik 185 Nm nyomaték. Ez ma már nem hangzik soknak, ám egy ma már egészen könnyűnek számító autót mozgat, az LBX csupán 1280 kiló lett.
Érdekes módon a napjainkban elég elterjedt megoldásnak mondható lítiumos akkumulátorok helyett a Lexus egy régebbi megoldáshoz nyúlt és nikkel-metál-hidrid akkumulátort alkalmazott. A megoldás azért is érdekes, mert ezeknek az akkumulátorfajtáknak kisebb az energiasűrűsége a lítiumosokhoz képest, míg önkisülése és súlya is nagyobb (valószínűleg az ár volt a fő tényező).
Az LBX egyébként elérhető lesz majd összkerékhajtással is, amit a mérnökök hasonlóan oldanak majd meg, mint például a RAV4 esetében. Itt is kerül egy villanymotor a hátsó tengelyre, amellyel a kanyarodás és tapadássegítő elektronikák is stabilabban tudnak majd dolgozni.
A világbemutató még hátra van, ezt követően viszont 2023 végén megkezdődhet majd a gyártás és 2024 első felében megindul az értékesítés. A Lexus LBX áráról egyelőre nem mondtak semmit, de vélhetően az UX alá kerül majd, ami jelenleg 15,25 millióról indul itthon kedvezmények nélkül.