A két német cég korábban megállapodott abban, hogy közösen dolgoznak a 4-es szintű autonóm, vagyis önvezető rendszerek kifejlesztésén. Magát a teljes projektet most viszont egy kollektív döntés alapján felfüggesztették.

BMW önvezető tanulmányautója

A folyamat maga már korábban elindult, egy jelentős évszám pedig 2024 lett volna, amikor is szerették volna reprezentálni, majd elérhetővé tenni az ügyfelek számára a 4-es szintű önvezető rendszert, amit együtt fejlesztettek. A terveket azonban most szüneteltetik és a két társaság egyéni módon, külön utakon folytatja az eljárást a projekt tekintetében. Az említett német vállalatok nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy kölcsönös, barátságos módon születhessen meg a döntés, hiszen annak ellenére, hogy így alakult, a jövőben még számítanak egymásra, egymás munkájára. A vállalatok mintegy 1200 alkalmazottja dolgozott együtt a projekten.

A Mercedes és a BMW által kiadott nyilatkozat szerint a „jelenlegi üzleti és gazdasági feltételek” azt sugallják, hogy a „projekt időzítése sajnos nem volt megfelelő”. A koronavírus által okozott globális lelassulás, leállás miatt sok cégnek újra kellett gondolnia stratégiáját, a BMW és a Mercedes azt látták a legjobb megoldásnak, ha szüneteltetik a közös munkálatokat.

Az Audi például korábban bejelentette, hogy jogalkotási és technológiai nehézségek miatt nem helyezi előtérbe a jelenlegi A8-as 3-as szintű autonómiájának megvalósítását, míg a Ford is hasonló enyhítéseket tett.

Körvonalazódik egyébként már 5. szintű autonóm rendszer is, azonban egyelőre még leginkább csak a fejekben fogalmazódott meg. Egy „ajtótól-ajtóig” terjedő automatikáról van szó, vagyis a jármű lényegében bármilyen körülmény közt képes az önvezetésre. Néhány iparági bennfentes szerint mire eljutunk odáig, hogy 5. szintű autonómiáról legyen szó, az nem évek, hanem évtizedek távolsága mostantól számolva.

BMW és Mercedes önvezető futurisztikus autói

Klaus Fröhlich, a BMW egyik igazgatósági tagja szerint a vállalat nincs olyan rossz helyzetben, hogy ne tudja kiszolgálni ügyfeleinek igényeit. Eközben a Mercedesnél Markus Schäfer azt mondta: "Jelenleg más lehetőségeket is kihasználunk az autóiparon kívüli partnerekkel." Mindeközben a BMW 10 000 alkalmazott elbocsátását jelentette be a válság miatt.