2021. június 30. | 11:43

Ez az autó csak kicsivel gyengébb, mint a Cayenne Turbo S E-Hybrid.

A Porsche lerántotta a leplet az új, 640 lóerős Cayenne Turbo GT-ről, amely a Cayenne Coupé Turbo alapjaira épül. Ez a márka eddigi legerősebb szabadidő-autója, amely kizárólag belső égésű motorral lesz kapható, tehát hibrid vagy full elektromos változat nem érkezik belőle.

A Cayenne Turbo GT számos olyan fejlesztést tartalmaz, amelyek már bizonyították értéküket a Nürburgringen, ahol az autó nemrégiben 7 perc 38,9 másodperces idejével új körrekordot állított fel a sorozatgyártású városi terepjárók között. Az új modell több mint három másodpercet vert az Audi RS Q8 idejére, amit 2019-ben regisztráltak.

A Turbo és GTS Cayenne modellek teljesítőképességét egyesíteni hivatott új modellcsalád csúcsragadozója vizuális téren is különbözik a testvéreitől, az eszközölt változtatások a hatékonyabb motor- és fékhűtést, valamint a nagyobb stabilitást és leszorítóerőt hivatottak biztosítani.

Az újratervezett első lökhárító alján megjelent egy új spoiler és növelt hűtőcsatornák, a módosított tetőtoldat pedig új szénszálas szárnyelemekkel gazdagodott. A hátsó spoiler 25 mm-rel szélesebb lett, amely a 300 km/órás végsebesség elérésekor 40 kg plusz leszorítóerőt képes biztosítani. A hátsó diffúzor alsó része szénszálas anyagból készült (ez igaz a tükörborításokra is), míg az iker kipufogóvégeket középre pozícionálták a tervezők, így javítják a légáramlást az autó alatt.

A Cayenne Turbo GT 22 colos kerekeket kap, amelyek elöl 10,5 colos, hátul 11,5 colos szélességűek, és arany vagy fekete színben készülnek. Alapfelszereltségként Pirelli P Zero Corsa gumik kerülnek a felnikre, amelyek a márka állítása szerint kifejezetten az új modellhez lettek kifejlesztve.

Az utastérben egy új sportkormány található, az elöl lévő sportülések pedig elektronikusan állíthatók. A belső varrások és a biztonsági övek arany vagy szürke színben rendelhetők, árulta el a gyártó. A Turbo GT az első Cayenne, amely megkapja a Porsche új, PCM 6.0 kommunikációs rendszerét, amely továbbfejlesztett funkciókat kínál az infotainmenthez, így az Apple CarPlay és az Android Auto kompatibilitás már az alapfelszereltség részét képezi.

Az új modell motorja a Porsche 4,0 litere,s V8-as benzinmotorjának átdolgozott változata. Ez 90 lóerővel többet teljesít a széria Turbo motorhoz képest, így 640 lóerő és 850 Nm nyomaték áll rendelkezésre. Vagyis teljesítmény tekintetében nem nagy a hátránya a 680 lóerős Cayenne Turbo S E-Hybrid mögött.

Módosítottak a forgattyús tengelyen, a turbófeltöltő további nyomásnövelése mellett pedig sor került az üzemanyag-befecskendezés, a szívórendszer és az intercooler további finomhangolására.

Ugyanez a motor az RS Q8-ban 600 lóerőt és 800 Nm nyomatékot, a Lamborghini Urusban pedig 650 lóerőt és 850 Nm nyomatékot teljesít. A megnövelt teljesítményt az átdolgozott nyolcfokozatú automata sebességváltó továbbítja, amely egy vízhűtéses váltóművel és egy új szoftverrel is rendelkezik, utóbbi állítólag lerövidíti a reakcióidőt.

A Porsche állítása szerint a Turbo GT 3,3 másodperc alatt teljesíti a 100-as sprintet. A gyártó a futóművet is átdolgozta, a hasmagasság 17 mm-rel csökkent. Elöl és hátul karbon-kerámia féktárcsák kerültek fel.

Ezen kívül a háromkamrás légrugó rugózása 15%-kal keményebb lett, az aktív gördülésstabilizáló rendszert újrahangolták, a hátsó tengely kormányzását pedig a Power Steering Plus frissítőcsomag részeként tovább finomították.

A Turbo GT már megrendelhető, kizárólag Coupé karosszériaváltozatban, a magyarországi árakról egyelőre nincs információ.

Prémium SUV-t vásárolnál? Ne habozz tovább, és keresd fel a Magyar Autókereskedőház Zrt. kollégáit telefonon (+36203663447) vagy e-mailben!