A Porsche lerántotta a leplet az új, 640 lóerős Cayenne Turbo GT-ről, amely a Cayenne Coupé Turbo alapjaira épül. Ez a márka eddigi legerősebb szabadidő-autója, amely kizárólag belső égésű motorral lesz kapható, tehát hibrid vagy full elektromos változat nem érkezik belőle.

Porsche Cayenne Turbo GT

A Cayenne Turbo GT számos olyan fejlesztést tartalmaz, amelyek már bizonyították értéküket a Nürburgringen, ahol az autó nemrégiben 7 perc 38,9 másodperces idejével új körrekordot állított fel a sorozatgyártású városi terepjárók között. Az új modell több mint három másodpercet vert az Audi RS Q8 idejére, amit 2019-ben regisztráltak.

Porsche Cayenne Turbo GT

A Turbo és GTS Cayenne modellek teljesítőképességét egyesíteni hivatott új modellcsalád csúcsragadozója vizuális téren is különbözik a testvéreitől, az eszközölt változtatások a hatékonyabb motor- és fékhűtést, valamint a nagyobb stabilitást és leszorítóerőt hivatottak biztosítani.

Porsche Cayenne Turbo GT

Az újratervezett első lökhárító alján megjelent egy új spoiler és növelt hűtőcsatornák, a módosított tetőtoldat pedig új szénszálas szárnyelemekkel gazdagodott. A hátsó spoiler 25 mm-rel szélesebb lett, amely a 300 km/órás végsebesség elérésekor 40 kg plusz leszorítóerőt képes biztosítani. A hátsó diffúzor alsó része szénszálas anyagból készült (ez igaz a tükörborításokra is), míg az iker kipufogóvégeket középre pozícionálták a tervezők, így javítják a légáramlást az autó alatt.

A Cayenne Turbo GT 22 colos kerekeket kap, amelyek elöl 10,5 colos, hátul 11,5 colos szélességűek, és arany vagy fekete színben készülnek. Alapfelszereltségként Pirelli P Zero Corsa gumik kerülnek a felnikre, amelyek a márka állítása szerint kifejezetten az új modellhez lettek kifejlesztve.

Porsche Cayenne Turbo GT

Az utastérben egy új sportkormány található, az elöl lévő sportülések pedig elektronikusan állíthatók. A belső varrások és a biztonsági övek arany vagy szürke színben rendelhetők, árulta el a gyártó. A Turbo GT az első Cayenne, amely megkapja a Porsche új, PCM 6.0 kommunikációs rendszerét, amely továbbfejlesztett funkciókat kínál az infotainmenthez, így az Apple CarPlay és az Android Auto kompatibilitás már az alapfelszereltség részét képezi.

Porsche Cayenne Turbo GT

Az új modell motorja a Porsche 4,0 litere,s V8-as benzinmotorjának átdolgozott változata. Ez 90 lóerővel többet teljesít a széria Turbo motorhoz képest, így 640 lóerő és 850 Nm nyomaték áll rendelkezésre. Vagyis teljesítmény tekintetében nem nagy a hátránya a 680 lóerős Cayenne Turbo S E-Hybrid mögött.

Módosítottak a forgattyús tengelyen, a turbófeltöltő további nyomásnövelése mellett pedig sor került az üzemanyag-befecskendezés, a szívórendszer és az intercooler további finomhangolására.

Porsche Cayenne Turbo GT

Ugyanez a motor az RS Q8-ban 600 lóerőt és 800 Nm nyomatékot, a Lamborghini Urusban pedig 650 lóerőt és 850 Nm nyomatékot teljesít. A megnövelt teljesítményt az átdolgozott nyolcfokozatú automata sebességváltó továbbítja, amely egy vízhűtéses váltóművel és egy új szoftverrel is rendelkezik, utóbbi állítólag lerövidíti a reakcióidőt.

A Porsche állítása szerint a Turbo GT 3,3 másodperc alatt teljesíti a 100-as sprintet. A gyártó a futóművet is átdolgozta, a hasmagasság 17 mm-rel csökkent. Elöl és hátul karbon-kerámia féktárcsák kerültek fel.

Porsche Cayenne Turbo GT

Ezen kívül a háromkamrás légrugó rugózása 15%-kal keményebb lett, az aktív gördülésstabilizáló rendszert újrahangolták, a hátsó tengely kormányzását pedig a Power Steering Plus frissítőcsomag részeként tovább finomították.

A Turbo GT már megrendelhető, kizárólag Coupé karosszériaváltozatban, a magyarországi árakról egyelőre nincs információ.

Prémium SUV-t vásárolnál? Ne habozz tovább, és keresd fel a Magyar Autókereskedőház Zrt. kollégáit telefonon (+36203663447) vagy e-mailben!