2023. március 22. | 23:17

A koreai márka tervezési részlegének vezetője szerint fontos szerepe van a fizikai vezérlőknek.

Tagadhatatlan, hogy a modern autókban egyre inkább az érintős kijelzők dominálnak. Lassacskán, de az óracsoportok szerepét is átveszik, tehát két kijelzővel minden megoldható, amire régen egy csak tengernyi gombbal volt lehetőség.

Ezt a vonalat sok gyártó követi, a nemrég bemutatott Volkswagen ID. 2all koncepcióautóban is szinte már csak két tablet van. De már létező modellek is működnek így, és márkánál maradva az ID.4-nél ez kifejezetten zavaró volt.

Ezekkel szemben a Hyundai úgy döntött, hogy egy ideig még kitartanak a fizikai gombok, kapcsolók és tekerőtárcsák mellett. Erről részletesebben a márka tervezési részlegének vezetője, Sang Yup Lee beszélt egy ausztrál lapnak.

Ha az egyik legújabb modelljüket, a futurisztikus Konát nézzük, azért már ott is a dupla monitor dominál. Alatta viszont a középkonzolon rengeteg fizikai kezelőszerv maradt különböző funkcióknak.

Ez nem spórolás vagy lustaság, hanem tudatos tervezői döntés, aminek a hátterében a biztonság áll. Lee elmondása szerint vezetés közben nehéz az érintőképernyőkön matatni úgy, hogy közben az utat is töretlenül figyeljük, ami nyilván fontosabb.

Ezen az elven elindulva kijelentette, hogy a Hyundai megtartja a beltéri gombokat, amíg csak erre lehetősége van. Úgy látják, hogy ezek csak akkor tűnhetnek el, ha megvalósul a teljes (4-es szintű) önvezetés, ahol már kormányra és pedálokra sincs szükség. Ott lesz ideje a sofőrnek a tabletet piszkálni vezetés közben.

Ez viszont még jóval odébb van, addig mindenképpen maradnak a fizikai kezelőszerveknél a biztonság jegyében. Lee elmondta, hogy az a legbiztonságosabb, ha a sofőr szeme az úton van, míg kezei a kormányon.

Hyundai