2022. május 25. | 17:32

A geokerítés egy virtuális sebességzónát hoz létre, amelyet a csatlakoztatott járművek képesek felismerni.

A Ford jelenleg egy olyan új technológiát tesztel, amely automatikusan egyezteti a jármű sebességét a kijelölt virtuális sebességzónákban, mindezt anélkül, hogy felismerné a közlekedési táblákat vagy bármilyen beavatkozásra szükség lenne a vezető részéről.

Ezt a technológiát Geofencing Speed Limit Controlnak hívják, a működése során több rendszerre támaszkodik. Ehhez egy olyan járműre van szükség, amely fejlett, csatlakoztatott rendszerekkel és bizonyos mértékű vezetőt segítő funkcióval rendelkezik. Ezen felül egy speciális szoftver kapcsolódik a geokerítés rendszerhez, hogy biztosítsa a GPS nyomkövetést.

teharutó behajt a 30-as zónába
Kép: Ford

A gyártó szóvivője elmondta, a jármű megkapja a meghatározott területeken érvényes sebességkorlátozásokra vonatkozó információkat. Amint a jármű egy meghatározott zónába lép, a rendszer automatikusan az adott zónában érvényben lévő megengedett maximális sebességhez igazítja a tempót. Ellentétben néhány olyan autóval, amely képes felismerni az útjelző táblákat és ennek megfelelően módosítani a jármű sebességét, a Ford rendszere a virtuális zónák létrehozására és a jármű GPS-alapú helymeghatározására támaszkodik.

A Ford szoftvermérnökei, a Ford City Engagement csapata, valamint Köln és Aachen városának tisztviselői összefogtak, hogy lefektessék a rendszer alapjait, amelyet jelenleg két E-Transit furgonon segítségével tesztelnek.

A zónához közeledve a vezető értesítést kap a műszerfalon, és a szoftver szükség esetén módosítja a sebességet, de a sofőr bármikor felülbírálhatja a rendszert. A jövőbeli verziók pedig azt is lehetővé teszik, hogy a vezetők saját zónákat hozzanak létre bizonyos területeken.

Michael Huynh, a Ford menedzsere elmondta, a geofencing technológia nagyban elősegítheti a közlekedésbiztonság javulását. A Geofencing Speed Limit Control tesztidőszaka a tervek szerint 2023 márciusáig tart.

Nyitókép: Ford