2023. augusztus 04. | 13:45

Egy svéd autóőrült milliárdos szerint sikerült elérni, hogy rövidesen elinduljon a gyártás a márka egy régi üzemében.

Karakteres svéd márka volt a Saab, ami régen nem csak különleges, de innovatív autókat jegyzett. Aztán a 2000-es évek végén hanyatlásnak indultak a General Motors keze alatt, és 2012-ben eljutottak a bezárásig.

A márkának mai napig vannak rajongói, de egyre kevesebben, hiszen halott márka autóját fenntartani egyre nehezebb, ahogy az évek mennek előre. Ennek megfelelően alakulnak a Saab használtpiaci árai is.

A márkát többször is próbálták már feltámasztani, utoljára egy kínai óriásbefektető állt bele a projektbe. Ehhez főleg a Saab régi mérnökeit keresték meg, és meg is született az Emily GT nevű tanulmány, ami hamar eljutott a prototípusig.

Ezen viszont nem a jellegzetes Saab logó díszelgett, hanem egy felirat: NEVS. Ez azt rövidíti, hogy National Elevtric Vehicle Sweden, amelyből nem nehéz kitalálni, hogy elektromos autók gyártása lesz a cél.

Az Emily GT is egy elektromos autó, amely egy ideje pihenőpályára került, ám egy svéd milliárdos, Svante Andersson szerint hamarosan elindulnak a dolgok. Arról számolt be, hogy sikerült megegyeznie a befektetőkkel és a márka egykori, trollhättani üzemében indulhat majd be a gyártás, ami egyébként az ő tulajdona.

Ráadásul elmondása szerint erre nem is kell olyan sokat várni. A jelenlegi tervek szerint már ősszel elkezdhetik gyártani az Emily GT-t, bár kérdés, hogy az értékesítési láncnak van-e egyáltalán valamilyen maradéka, amit hasznosíthatnak majd, vagy egy teljesen újat kell felhúzni.

Maga az autó egyébként rendben lesz, ha tartják a korábban, fejlesztés során tett ígéreteket. Eszerint az Emily GT csúcsváltozatában négy villanymotor van a kerékagyakba szerelve, amely így a számítógép által vezérelve képes intelligensen elosztani a nyomatékot éles helyzetekben.

Az autó egy nagy és kényelmes túraszedán, ehhez pedig 900 kilométer körüli hatótávot ígérnek. Bár ez rengeteg, a tervek szerint egy 175 kWh-s akkumulátor kerülne az autókba, aminek az agymotoros felépítés miatt akár hely is lehet.

A sztori során még rengeteg a kérdőjel és ezek a feltámadások sem sikerülnek mindig olyan őszintén, de szurkolunk. Azt egyelőre nem tudni, hogy marad-e a NEVS, vagy visszakapják a Saab névhasználati engedélyét, amelyet a csőd után a katonai repülőgép-gyártó Saab AB visszavásárolt.

Depositphotos