2022. június 01. | 20:28

Az SUV-k előretörésével az utóbbi években a Mercedes palettáján is egy SUV lett a legkelendőbb modell. A Mercedes GLC-osztály második generációja ennek megfelelően a márka legfontosabb modellje, és ehhez mérten is nyúltak hozzá a modellváltásnál.

Frissítés: ezek a GLC hazai indulóárai:

  • Mercedes-Benz GLC 200 4MATIC - 20 630 000 Ft
  • Mercedes-Benz GLC 300 4MATIC - 26 195 000 Ft
  • Mercedes-Benz GLC 220 d 4MATIC - 22 426 000 Ft

Csak Európában több mint hatszázezer darabot adtak el a 2015 óta létező Mercedes-Benz GLC-osztályból. A német prémiummárka közepes méretű SUV-ja most elérkezett a második generációjához, amely többnyire hasonló módon változott, mint a másfél éve bemutatott új C-osztály. Magyarországon is a legkelendőbb modelljük, 2022 első öt hónapjában 247 darabot helyeztek forgalomba belőle a Datahouse adatai szerint.

Szürke és fehér Mercedes GLC-osztály SUV autók aszfalton egymás mellett szemből

A forma a limuzinhoz hasonlóan kívül-belül egyfajta továbbgondolása az előző generációnak, tehát a GLC a modellváltással újra magára öltötte az aktuális mercedeses stílusjegyeket. Hangsúlyosabbak lettek a lámpák LED-es mintázatai, viszont a nagy lemezfelületek inkább a letisztultságot sugallják. Az autó méreteiben számottevően nem változott, de a hosszában hat centis növekedés rögtön tetten érhető a csomagtartó űrtartalmán is.

Az előző generációhoz képest ötven litert nőtt a kapacitás, így már akár 620 liternyi csomagot is vihetünk a GLC-osztállyal. Ha mindez nem lenne elég, akkor a motorváltozattól függően akár 2,5 tonnás vontathatóság lesz a leendő vásárlók segítségére.

fotó egy második generációs Mercedes-Benz GLC osztály műszerfaláról

Belül megjelent az MBUX infotainment-rendszer új generációja a vezető előtti 12,3 colos fektetett, és a középkonzolra döntve, álló formátumban elhelyezett 11,9 colos kijelzővel. A sofőr természetesen megkapja a manapság fontos vezetéstámogató rendszereket. Az automata vészfék, táblafelismerő, sávtartó vagy a radaros/kamerás tempomat ma már nem újdonság, érdekes opció viszont az akár 720 pixeles felbontású beépített dashcam, vagy a motorháztetőt láthatatlanná tevő kamerarendszer.

Fotó egy második generációs Mercedes-Benz GLC-osztály műszerfaláról, az átlátszó motorháztető (transparent bonnet) funkcióval
Működés közben a Transparent Bonnet funkció

A Transparent Bonnet funkcióval a központi kijelzőn lényegében megnézhetjük, mi van éppen az autó alatt és azt is figyelemmel kísérhetjük, hogy pontosan milyen pozícióban állnak az autó kerekei. Ha már kerekek: természetesen az új GLC-osztályhoz is rendelhető összkerékkormányzás, amivel 11 méterre csökken az autó fordulóköre. Szintén opció az Airmatic légrugózás.

Minden GLC-osztály alapáron fűtött üléseket, Android Auto/Apple Carplay támogatást és vezeték nélküli telefontöltési lehetőséget kap, ami ebben a kategóriában azért már elvárható. Ami viszont még mindig nem terjedt el széleskörűen, az az ujjlenyomat alapú profilkezelés és a távoli frissítés, melyek szintén minden GLC-ben benne lesznek.

Szürke Mercedes GLC-osztály SUV autó aszfalton oldalról és hátulról

C-osztályhoz hasonlóan durva elektrifikáció és downsizing ment végbe a motorválasztékban. A GLC-nél is dobták a nyolc- és hathengeres motorokat, csak négyhenegeressel lehet rendelni és minden változat kap valamilyen hibrid hajtást. A sima mild-hibridek sorát a kétliteres, 204 lóerős benzines turbómotor nyitja (GLC 200), amivel az X254 kódjelű SUV 7,8 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet. Ugyanebből a benzinmotorból van egy erősebb, 258 lóerős változat is (GLC 300). Az egyetlen dízel (220 d) ugyancsak kétliteres turbómotort kapott, itt a 197 lóerő és a 440 Nm 8 másodperces gyorsulást eredményez.

A plug-in hibridekkel sem vacakoltak sokat, az említett motorokból alakították ki a tölthető verziókat. A GLC 300 e (313 LE), 400 e (381 LE) és 300 de (335 LE) is 31,2 kWh-s akkupakkot kapott, amelyekkel a sajtóanyag szerint több mint 100 kilométert lehet elmenni tisztán elektromosan a WLTP mérések szerint. Nagy előrelépés, hogy a 11 kW-os sztenderd mellett opcióként már akár 60 kW-os DC töltő is rendelhető az autóba. Minden motorváltozatnál széria a kilencfokozatú automata váltó és az összkerékhajtás.

Fehér Mercedes GLC-osztály SUV autó sziklás havas tájon hátulról

A Mercedes egyelőre nem árulta el az újdonság árát és azt sem, hogy mikor érkezik a kereskedésekbe, de utóbbi nem lehet túl messze, hiszen már a magyar oldalon is csak az új GLC-t lehet megtalálni. Szintén nem esett szó az AMG változatokról és arról sem, hogy a GLC kupénak is lesz-e utódja. 

Mercedes-Benz | Fotók: Mercedes-Benz