Herbert Diess, a Volkswagen vezérigazgatója egy szeptemberi felügyelőbizottsági ülésen azt mondta, hogy a vállalat 30 000 munkahelyet veszíthet el, ha túl lassan tér át az elektromos járművek gyártására – írt meg a Reuters két, az ügyet jól ismerő forrásra hivatkozva.

A németországi piacra újonnan belépők, például a Tesla által támasztott verseny arra késztette a vállalatot, hogy felgyorsítsa az átalakulást – ezt állítólag Diess mondta az ülésen jelenlévőknek. Az amerikai autógyártó évi 500 ezer villanyautót tervez előállítani Németországban 12 ezer alkalmazottal, míg a Volkswagen 25 ezer alkalmazottja mindössze 700 ezer autót állít elő a wolfsburgi üzemében.

Volkswagen ID.4 gyártása

A vállalat szóvivője megerősítette Diess álláspontját, miszerint a Tesla és mások németországi jelenléte fokozza az elektromos járművekre történő átállás sürgősségét, de tagadta, hogy konkrét számításokat végeztek volna arról, hogy hány munkahely szűnhet meg a folyamat során.

„Nem kérdés, hogy fejlesztenünk kell a wolfsburgi gyárunk versenyképességét az új piaci szereplőkre való tekintettel” - mondta Michael Manske, a Volkswagen szóvivője, utalva a Teslára és az Európában teret hódító új kínai autógyártókra.

„A Tesla új mércét állít fel a termelékenység és a méretarányok tekintetében Grunheide-ben” – tette hozzá a szóvivő, utalva a Berlin közelében épülő Tesla-üzemre, amely heti 5-10 ezer autót fog gyártani, amivel per pillanat nem tudna lépést tartani a VW.

A Volkswagen munkavállalói tanácsának szóvivője azt mondta, hogy bár nem kívánnak reagálni a Diess által tett állítólagos megjegyzésre, de szerinte „30 ezer munkahely leépítése abszurd és alaptalan”. A Volkswagen második legnagyobb részvényesének számító Alsó-Szászország régió szakszervezeti szóvivője azt mondta, hogy egy ilyen volumenű leépítésről „szó sem lehet”.

Volkswagen logó

Az elektromos autókban sokkal kevesebb alkatrész van, mint egy belső égésű motorral hajtott autóban, így kevesebb munkás is kell a legyártásukhoz. Egy becslés szerint 2025-ig 100 000 munkahely szűnhet meg a német autóiparban a villanyosítási tendenciák miatt. Korábban a Toyota vezérigazgatója is arról értekezett, hogy a villanyautókra történő erőltetett áttérés több millió munkahelybe kerülhet Japánban.

A Volkswagen wolfsburgi üzemében jelenleg nem gyártanak elektromos autókat, de a „Project Trinity” elnevezésű terv keretében 2026-tól ez megváltozhat.

Elektromos autót vásárolnál? Ne habozz tovább, és keresd fel a Magyar Autókereskedőház Zrt. kollégáit telefonon (+36203663447) vagy e-mailben!