2023. január 16. | 15:16

A modell eddig is létezett Magyarországon, csak egy drágább kivitelben.

Bár az MG nagy múltú márka, a '90-es évek végétől kezdve hanyatlásnak indult és a 2000-es években a földbe is álltak. Nem olyan régen viszont a kínai SAIC vásárolta fel a márkanevet és kezdte el feltölteni a palettát ma is divatos hobbiterepjárókkal, amik kevés pénzért nyújtanak modern technikát.

A hangsúly a kevés pénzen van, hiszen ezzel például a magyar piacon könnyedén befuthat olyan egyeduralkodók mellett, mint a Vitara. Nem véletlen, hogy ugyanabban a méretosztályban versenyző ZS modelljük az egyik legkelendőbb, de az EHS-re sem panaszkodnak.

2022. szeptember 17-e óta értékesítenek autót itthon, azóta bő 300 darab talált gazdára, ami nem rossz szám. A fejlődéshez a paletta bővítésre van szükség, ezért most el is hozták az EHS nem hibrid változatát, a HS-t.

Itt technikailag ugyanarról az autóról van szó, csak hibrid hajtás helyett egy 1,5 literes, turbós benzinmotort szereltek be. Ez 162 lóerőt és 250 Nm nyomatékot tud, amivel elméletileg szépen mozog a középkategóriás SUV. Az alapváltozatokhoz 6 fokozatú kézi váltót kínálnak, viszont elérhető lesz 7 fokozatú DCT automata váltó, ami feláras.

Az autó majdnem 4,6 méter hosszú és szűk 1,9 méter széles, tehát nem olyan kicsi, ezzel a C-SUV szegmensbe tudott beférkőzni. Persze elérhető benne minden földi jó különböző felszereltségi szinteken, de ahhoz akár 12 millió fölé is kell mennünk az árral, ami még mindig nem sok a kezdő 9 999 000 forintos árhoz képest.

A hazai márkakereskedés szerint már az alapfelszereltség is el van árasztva biztonsági és kényelmi elektronikákkal, amiket elvár az ember egy ilyen méretosztályban, versenytársainál azonban mégis olcsóbb tudott maradni.

Ha össze akarom hasonlítani például a kicsit kisebb Skoda Karoq modellel, akkor valamivel olcsóbb, hiszen hasonló motorméret és teljesítmény mellett bő 800 ezer forinttal drágább a Skoda, mint a HS. Ilyesmi a helyzet a közel azonos méretű Kia Sportage esetében is, hasonló teljesítmény mellett a belépőmodell alig 649 ezer forinttal drágább, viszont ott akár 20 millió forint fölé is szökhetünk extrázással.

Ezekkel a számokkal szemben akár még versenyképes is lehet az MG HS, de minden majd a gyakorlatban derül ki. A márka hazai forgalmazója optimista, mert folyamatosan épül ki kereskedői és szerviz hálózatuk, jól állnak eladásokkal és autóikra akár 7 év vagy 150 ezer kilométer garanciát is adnak, ami azért erős selling point.

MG

MG