Sorra fogynak el az európai piacról az egyterű modellek, a Mercedes azonban máshogy gondolkodik.
Nem túl régi hír, hogy a Citroën befejezi a Grand C4 Space Tourer egyterű gyártását, de korábban más márkák is tettek hasonló bejelentést, például a Ford is kivezet több egyterűt a kínálatából. Az SUV-k egyre inkább kiszorítják a piacról ezeket a típusokat, ennek ellenére a Mercedes egy új modellt mutat be a kompakt egyterűek kategóriájában.
Először 2020-ban lehetett hallani a T-osztályról, majd a Concept EQT bemutatásával már valószínű volt, hogy a németek komolyan gondolják az új típus piacra dobását. A Renault Kangoo-val szoros kapcsolatban álló Citan mellett ez a Mercedes második egyterűje a jelenlegi kínálatban, ám a Citannál állítólag „prémiumabb" modell lesz a T-osztály. Nem összekeverendő a T-Modellekkel, ez a kombikat jelöli a mercis terminológiában.
Jön majd hétüléses T-osztály is
Külsőre nagyon hasonlít a Citanra, hosszra és szélességre is teljesen azonos, ám valamivel alacsonyabb (4498mm/1859mm/1811mm). Később hosszabb tengelytávval, hétüléses kivitelben is elérhető lesz, a kétoldali tolóajtóknak köszönhetően könnyen pakolható. Minden utasülésre lehet ISOFIX-rendszerű gyereküléseket szerelni. A csomagtér 520-tól 2127 literig bővíthető.
Alapáron hét légzsák
Technika terén a Mercedes belső hangulatvilágítása itt is megjelenik, valamint a hangvezérléssel is lehet operálni. A friss MBUX lehetővé teszi a telefontükrözést, biztonsági szempontból pedig fontos az alapáron járó hét légzsák, hiszen az első két ülés között is van egy.
A T-osztály motorkínálata
Négyhengeres motorokkal kínálják az új egyterűt, az 1,5-ös dízel és az 1,3-as benzines kérhető. Előbbi 95 és 116, míg utóbbi 102 és 131 lovas kivitelben. A dízelekhez és az erősebbik benzineshez kérhető hétsebességes automata, az alapkivitelekhez pedig hatos manuális váltó társul. Később egy tisztán elektromos kivitelt is bemutat a Mercedes.
Mercedes