Mit kell tudnod az elektromos autók töltőiről?

Közzétéve:
2019-03-24, 13:00

A gyártók különböző fajta töltődugót használnak, mivel nincs egységes szabvány erre

Mi az e-autó töltés egyáltalán?

Az elektromos autó energiatároló akkumulátorának feltöltése energiával. Villámtöltéssel 30 perc alatt 80%-ra tölthetőek az akkumulátorok. Gyorstöltéssel ez az idő  2-5 óráig is eltarthat, de ez nagyban a csatlakozó típusától is függ. Normál otthoni töltéssel 8-12 óra alatt töltődik 100%-ra az akkupakk.

Vannak autók, amellyek több porttal is rendelkeznek, külön a lassú és gyors töltéshez, valamint a villám töltéshez. Különböző átalakító kábelek is léteznek a különböző csatlakozók átjárhatóságára. Na, de milyen alaptípusok vannak?

Type 1 töltő

Ez egy öt-pólusú dugó szokatlan, kevés modellben található meg, de például a Mitsubishi Outlander PHEV-ben ilyet használtak. Létezik egy kábel, amely lehetővé teszi a Type 2 töltő használatát is. Hagyományos töltő, mely egyfázisú váltóáramú töltést tesz lehetővé, az SAE International szabványa.

Az egyes típusú töltő kiosztása

Type 2 töltő

Ezt a hét-pólusú dugót a Mennekes cég találta fel és azóta a leggyakrabban használt dugó a hétköznapi elektromos autók piacán. Többek közt a Tesla is ezt használja, így lehetőségük van normál töltőállomáson vagy Superchargeren is tölteni az akkumulátort. Hagyományos töltő, mely egy- vagy háromfázisú váltóáramú töltést tesz lehetővé.

A kettes típusú töltő kiosztása

 

CCS töltő

A CCS egy kombinált töltőrendszer ötcsatlakozós kiosztással, melyet főleg német autógyártók használnak olyan autókban, mint a BMW i3 vagy a Volkswagen e-Golf. A CCS csatlakozó a Type 2 továbbfejlesztett változata. Az ilyen rendszerű járművek nem tölthetők CHAdeMO-ról és Supercharger oszlopokról.

A CCS típusú töltő kiosztása 

CHAdeMO töltő

Ez a név a „Charge de Move” rövidítése, az azonos nevű vállalat 2010-ben hozta létre öt japán nagyvállalat összefogásával - Toyota, a Nissan, a Mitsubishi, a Fuji Heavy Industries, Ltd. és a Tokyo Electric Power Company, Inc. - azzal a céllal, hogy egységesítsék a hazai gyártmányú elektromos autók villámtöltési technológiáját. Speciális csatlakozóján keresztül maximum 62,5 kW töltési teljesítmény érhető el vele. A szabvány eleinte természetesen Japánban terjedt el, majd Észak-Amerikában és Európában is. 2018. áprilisában világszerte 18 449 CHAdeMO csatlakozó volt üzembe helyezve, amely szám gyorsuló ütemben növekszik. Ugyanebben az időszakban Magyarországon 56 töltőállomás üzemelt.

A CHAdeMO típusú töltő kiosztása

Forrás:

További autós hírek

Egyetlen apró hiba miatt négyszeresére ugorhat a biztosítás ugyanis – írja az index.hu Hiába vezetett valaki 15 évet kármentesen, ha…

“Üdv! Még múlt kedden fordult velem elő, hogy éppen lehajtanék az M1-es autópályáról a 129-es kilométernél lévő lehajtónál, csak úgy…

A lehető legrosszabb pillanatban, egy lejtőn ment tönkre egy teherautó fékje – szúrta ki afelvételt az origo.hu Miután a sofőr…

Az esetet éjjel, hajnali 1 óra körül rögzítette olvasónk, az elmondása szerint. Miután áthajtott a Szerencs utcai VÉDA kapun, majd…

A 29 éves Agina Altinbajeva büszkén posztolta közösségi csatornáján, ahogy hatéves kisfia 128 km/óra sebességgel száguld a nyílt országúton. A…

Kapcsolódó írások

Még legalább tíz akkumulátorgyárra lesz szükség 2025-ig
2018. május 31.
A villamosautózásra való rohamos átállás fényében még legalább tíz akkumulátorgyár létrehozására lesz szükség 2025-ig!
Tesla Model 3
2019. május 22.
Még időpontot is foglal neked a szerelőnél a Tesla legújabb kiegészítője
Tesla Model S, mögötte gyorstöltő
2019. október 03.
Elon Musk szava nem szállt el, júliusban tett bejelentéséhez hűen supercharger állomásokat telepít, emellett megjelenhetnek szervizközpontok, akár még egy átadási pont is.
1905 Baker electric coupé, fekete, oldalnézet, balról, RM Sotheby’s
2018. november 27.
2018 legfelkapottabb trendje az elektromos autózás. Hiába tűnik újszerű divatnak, az elektromos autók már az 1890-es években megszokottak voltak…. aztán jött jó pár évtized kihagyás.